Tavallisimmat ongelmakohdat digimarkkinoinnissa

Growth marketing Growth hacking Design & Copywriting Koodaus

Oletko törmännyt ylitsepääsemättömältä tuntuvaan ongelmaan yrityksesi digimarkkinoinnissa? Tässä ratkaisut!

Olemme koonneet sinulle jutun yleisimmistä digimarkkinointiin liittyvistä ongelmakohdista. Näillä opeilla toivomme sinun pääsevän eteenpäin kohti tuloksellista ja tehokasta digimarkkinointia.

Näkyvyys ja tavoittavuus tyypillisiä ongelmakohtia markkinoinnissa

Yleisimmät ongelmakohdat markkinoinnissa liittyvät usein liian vähäiseen näkyvyyteen. Eikö yrityksesi kipua tarpeeksi hyville sijoille Googlessa? Ehkä yrityksesi hakukoneoptimoinnissa eli SEO:ssa olisi parantamisen varaa.

Liian vähäinen näkyvyys voi johtua myös siitä, että yrityksesi nettisivut toimivat heikosti, ja olisivat uusimisen tai päivityksen tarpeessa.

Etkö saa tarpeeksi paljon uusia potentiaalisia asiakkaita tai liidejä? Inbound-markkinointi voisi silloin ehkä sopia yrityksellesi.

Yksi tavallisimmista ongelmista liittyy myyntiin, eli siihen, että nettisivut eivät myy. Ehkä yrityksesi nettisivuihin tekemät panokset eivät tuota tarpeeksi tulosta. Silloin voi olla korkea aika keskittyä nettisivujesi päivittämiseen, hakukoneoptimointiin (SEO) sekä hakusanamainontaan (SEM). Nettisivujen käyttäjäkokemuksen ja optimaalisen sivustorakenteen luomiseen kannattaa uhrata myös hieman aikaa.

Käytäthän sinä jotain analyysityökalua yrityksesi digimarkkinoinnin tuloksellisuuden seurantaan? Ilmaisella Google Analytics -työkalulla seuraat, mitkä blogikirjoitukset ja nettisivut generoivat kaikista eniten potentiaalisia uusia asiakkaita yrityksellesi.

Mietitkö, miten saat levitettyä yrityksesi sanomaa tarpeeksi laajalle yleisölle somessa? Voit hyödyntää tähän Facebook, Instagram, Twitter sekä LinkedIn -mainontaa.

Vai etkö saa tehtyä oikeanlaista sisältöä? Silloin olisi tärkeää miettiä markkinointistrategiaa, sisältösuunnitelmaa sekä brändisi visuaalista ilmettä.

Oletko tullut miettineeksi, että videot lisäävät näkyvyyttä? Yhä useampi tykkää katsoa videoita, ja oppii uusia asioita, niitä katsomalla. Ehkä mietit, miten ammattimaista videotuotantoa tulisi tehdä, ja miten videoita tulisi kuvausten jälkeen markkinoida parhaalla mahdollisella tavalla?

Vai koetko kenties sen ongelmaksi, että toiset yritykset tekevät tiettyjä digitaalisen markkinoinnin muotoja, joita sinun yrityksessäsi ei tehdä ollenkaan? Ehkä olet kuullut termejä kuten: markkinointiautomaatio, HubSpot, inbound-markkinointi, sähköpostimarkkinointi ja niin edelleen.

Koko ajan julkaistaan uusia markkinointityökaluja, mielenkiintoisia strategioita, ja on paljon uutta opittavaa. Mistä digimarkkinointi edes tulisi aloittaa?

Ymmärrämme growth marketing toimisto Generolla, että kaiken tämän sisäistäminen yhdellä kertaa on haasteellista. Jos näin on, ota reippaasti askel taaksepäin, ja mieti hetki yrityksesi missioita, ehkä saat sieltä jotain vinkkejä.

Otimme tässä jutussa esille yleisimpiä digimarkkinointiin liittyviä ongelmakohtia. Toisaalta ongelmana voivat olla myös pieni budjetti, tai ehkä yrityksessäsi ei vain kertakaikkiaan ole tarpeeksi osaavia tekijöitä. Riippumatta siitä, minkälaisten markkinointiin liittyvien ongelmien kanssa kamppailet, on kaikki pulmat ratkaistavissa. Pientä budjettia voi kompensoida esimerkiksi puskaradiomarkkinoinnilla. Ja, jos kaipaat sparrausapua, niin olemme sinua varten täällä!