Tällainen on Instagram Stories

Growth hacking

Tuottipa yritys palveluita tai tuotteita, on tärkeää, että se pyrkii jatkuvasti optimoimaan ja kehittämään niitä. Ja sitä Instagram onkin tehnyt äskettäin julkaistun Instagram Storiesin kanssa. Nämä tarinat näkyvät feedin yläpuolella olevassa rivissä ja ovat nähtävissä ainoastaan 24 tunnin ajan. Tämä muistuttaa paljon Snapchat-sovellusta ja samoin on laita Storiesin muiden ominaisuuksien kanssa, tarinoihin voi nimittäin lisätä vaikkapa hymiöitä tai elävöittää niitä piirtämällä.

Tällaisella ominaisuudella on potentiaalia, jos katsotaan esimerkiksi käyttäjämääriä: Instagramilla on 300 miljoonaa päivittäistä käyttäjää ja Snapchatilla 150 miljoonaa. On selvää, että kysyntää ainakin siis riittäää. Instagram julkisti uuden ominaisuuden videolla, jolla Stories kiteytetään lausahdukseen: ”jokaisella on oma tarinansa”.

 

13923367_1355774927770468_5408239746764808059_o

 

Instagram Stories lyhyesti:

  •   Instagram Stories löytyy uutisvirran yllä olevalta riviltä ja tarinoita voi katsella kuvakkeita klikkaamalla
  •   Mahdollistaa materiaalin julkaisemisen Instagramiin, ilman että uutisvirta täyttyy sisällöstä
  •   Tuo lisää luovuutta sisältöihin sekä kasvattaa vuorovaikutusta asiakkaiden kanssa
  •   Kuviin pystyy piirtämään ja lisäämään kuvioita
  •   Tarinat katoavat vuorokauden kuluttua eivätkä ole näkyvillä profiilissa sen jälkeen
  •   Kommentit ovat näkyvillä vain profiilin omistajalle ja kommentteja/vastauksia pystyy lähettämään Instagram Directin kautta
  •   Instagram Stories omaa samat yksityisasetukset kuin profiili, mutta tarinoiden yleisöä on myös mahdollista rajata
  •   Tarinan katsojat saa näkyviin pyyhkäisemällä omaa tarinaansa sormella ylöspäin (kuten Snapchatissa)
  •   Tarinat voi myös halutessaan valita nostettavaksi esiin Instagram-profiiliinsa

 

”Instagram on aina ollut alusta, minkä kautta voi jakaa hetkiä, jotka haluat muistaa. Nyt voit jakaa sekä kohokohtia että kaikkea niiden väliltä.”

-Näin Instagram perustelee tätä muutosta

 

stories

 

Myös Snapchat on ollut aktiivinen optimoimaan sovellustaan. Mutta miten tämä vaikuttaa Snapchatkäyttäjiin ja miten Snapchat reagoi? Ja miten tätä voidaan käyttää markkinoinnissa ja yritysbrändäyksessä? Tulemme analysoimaan mahdollisuudet tulevassa blogikirjoituksesta – pysy kuulolla!

 

Sovelluksia sekä niiden käyttömahdollisuuksia päivitetään usein, ja silloin on tärkeää olla jatkuvasti ajan hermolla. Tarvitseeko yrityksesi apua alan ammattilaisilta sosiaalisen median materiaalin tuottamisessa tai vaikkapa Instagram- ja Facebook-mainonnassa? Ota yhteyttä!