Growth hacking eli kasvuhakkerointi tarkoittaa sitä, että etsimme yrityksesi kasvua parhaiten tukevat kanavat, välineet ja viestit.

Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi mielletään usein helposti roskapostiksi, mutta asia ei suinkaan ole näin mustavalkoinen. Itse asiassa laadukas sähköpostimarkkinointi on tehokas tapa saavuttaa erinomaisia tuloksia verrattain pienellä vaivannäöllä.

Mihin sähköpostimarkkinointi soveltuu?

Sähköpostimarkkinointi sopii erinomaisesti asiakkaiden suoraan kontaktointiin ja potentiaalisten asiakkaiden tavoittamiseen. Sähköpostimarkkinointi soveltuu hyvin myös olemassa olevien asiakkaiden lojaalisuuden kasvattamiseen tai palkitsemiseen esimerkiksi tarjouksin. Sähköpostimarkkinointi onkin tietyin edellytyksin loistava ratkaisu lisämyynnin hankintaan.

Parhaimmillaan sähköpostimarkkinointi toimii yhtenä digitaalisen markkinoinnin keinona mm. hakukoneoptimoinnin ja hakukonemarkkinoinnin rinnalla.

Uutiskirjekin on sähköpostimarkkinointia

Yleisin sähköpostimarkkinoinnin muoto on uutiskirje, joka lähetetään jo olemassa oleville asiakkaille. Vaikka käynnissä ei olisikaan massiivista lanseraauskampanjaa tai alennusmyyntiä, ovat uutiskirjeet kustannustehokas tapa muistuttaa asiakkaita yrityksen tuote- tai palveluvalikoimasta tai vaikkapa tulevista uutuuksista.

Kohdennettu sähköpostimarkkinointi tuo tuloksia

Käytännössä sähköpostimarkkinointi on hyvin yksinkertaista. Kampanjalle päätetään selkeä tavoite, viesti terävöitetään kohderyhmälle sopivaksi ja lähetysajankohta valitaan sekä tavoitteet että kohderyhmä huomioon ottaen.

Sähköpostimarkkinoinnista saadaan irti paras hyöty, kun lähetetään oikea viesti oikealle henkilölle oikeaan aikaan. Tehokas sähköpostimarkkinointikampanja toteutetaan segmentoinnilla eli kohderyhmien valinnalla.

Sähköpostimarkkinointi vaatii luvan

Sähköpostimarkkinointi vaatii markkinointiluvan kohderyhmään kuuluvilta asiakkailta, mutta tämä ei yleensä ole ongelma, mikäli sähköpostilistaa on kerätty yrityksen omilla verkkosivuilla hyvien käytäntöjen mukaisesti.

Lisäksi on tärkeää pitää sähköpostimarkkinointi brändin identiteettiä vastaavana ja panostaa myös sähköpostimarkkinoinnin osalta laadukkaaseen ja näyttävään sisältöön.

Kaipaatko tuloksia? Ota yhteyttä!

Me Generolla keskitymme mitattavaan digitaaliseen markkinointiviestintään, joka tähtää asiakasyritystemme tuloksentekoon ja kasvuun. Mittaamme, testaamme ja todennamme kaiken tekemisemme, emmekä tyydy vain miellyttäviin lukuihin.

Jos haluat siirtyä perinteisestä markkinoinnista tuloshakuisempaan digitaaliseen markkinointiin, autamme mielellämme.