Hakukonemarkkinointi
Tietoa tuotteista ja palveluista etsitään yhä useammin hakukoneiden välityksellä. Hakukonemarkkinointi on tehokas keino näiden potentiaalisten asiakkaiden tavoittamiseen juuri oikealla hetkellä.
Mitä hakukonemarkkinointi on?
Hakukonemarkkinointi tarkoittaa verkkosivujen näkyvyyden parantamista Googlessa ja muissa hakukoneissa. Käytännössä hakukonemarkkinoinnin keinoja ovat hakusanamainonta (SEM) ja hakukoneoptimointi (SEO). Hakukonemarkkinoinnilla varmistetaan, että yrityksen tuotteet ja palvelut löytyvät hakukoneesta juuri silloin kun potentiaalinen asiakas tekee hakuja toimialaan liittyvillä avainsanoilla.
Hakukonemarkkinointi tuo lisää kävijöitä nettisivuille
Hakusanamainonta on maksullista hakukonemarkkinointia ja lähempänä perinteistä mainontaa. Tavoitteena on saada yrityksen mainokset näkyville hakukoneen ennalta määrätyille mainospaikoille (ns. maksetut hakutulokset) ja saada täten lisää kävijöitä yrityksen nettisivuille. Hakusanamainonta onkin nopea ja tehokas tapa oikean kohderyhmän tavoittamiseen, myynnin lisäämiseen ja hakukonenäkyvyyden kasvattamiseen.
Hakukonemarkkinointi lisää näkyvyyttä
Hakukoneoptimointi on puolestaan teknisempää ja sisältölähtöisempää hakukonemarkkinointia, joka tähtää yrityksen nettisivujen voiman ja näkyvyyden kasvattamiseen pitkällä aikavälillä. Hakukoneoptimoitu sivusto saavuttaa parempia sijoituksia hakukoneen orgaanisissa (eli ei-maksetuissa) tuloksissa ja tavoittaa näin aiheesta kiinnostuneita kävijöitä.
Tehokas hakukonemarkkinointi on monipuolista
Ammattitaitoisesti toteutettu hakukonemarkkinointi perustuu sekä hakukonemainonnan että hakukoneoptimoinnin hyödyntämiseen. Näin saadaan tavoitettua mahdollisimman suuria relevantteja kohderyhmiä. Jatkuva optimointi takaa sen, että hakukonemarkkinointi on kustannustehokasta ja tuloksellista.