Konseptisuunnittelu
Menestyvien brändien yhtenäisyys ei ole sattumaa. Selkeiden konseptien avulla voidaan helposti määritellä toiminnalle suuntaviivat, olipa kyse sitten markkinoinnin kokonaisuudesta, viestinnästä tai vaikkapa yksittäisestä kampanjasta.
Markkinointikonsepti ohjaa tekemistä
Markkinointikonseptin avulla brändin markkinoinnille on selkeät suuntaviivat ja tavoitteet. Markkinointikonseptiin voidaan linjata eri kanavat ja sisällöt, joiden avulla markkinointia lähdetään rakentamaan. Loppujen lopuksi kaikki kampanjakokonaisuudet, visuaalinen ilme ja toimivat verkkopalvelut nivoutuvat kaikki saman markkinointikonseptin alle.
Viestintäkonsepti luo selkeyttä
Viestintäkonsepteja suunniteltaessa ensisijainen päämäärä on varmistaa kokonaisuuden toimivuus selkeyttämällä mitä ja kenelle halutaan viestiä, mitkä ovat brändin vahvuudet ja heikkoudet ja mitä halutaan korostaa. Myös tavoitellulla kohderyhmällä on merkitystä konseptikokonaisuuden muodostamisessa. Viestintäkonsepti määrittelee selkeät linjat, joita yrityksen viestinnässä käytetään esimerkiksi sosiaalisessa mediassa.
Kampanjakonseptilla kohti tuloksia
Tavoitteellisen ja tuloksellisen kampanjan toteuttaminen onnistuu selkeän konseptin avulla. Kampanjakonsepti kokoaa yhteen tavoitteiden ja aikataulun lisäksi kampanjan kantavan teeman, kanavat ja muut tapauskohtaiset toimenpiteet. Parhaimmillaan esimerkiksi tuotelanseeraukseen keskittyvä kampanjakonsepti voidaan kustannustehokkaasti monistaa brändin käyttöön useamman kerran.