Genero vahvistaa sisällöntuotannon osaamistaan ja kasvaa Suomen suurimpien markkinointiviestinnän toimistojen joukkoon

Genero Oy ostaa liiketoimintakaupalla 1.1.2021 A-lehtien kaupallisen sisällöntuotannon liiketoiminnan. Nyt muodostuvan kokonaisuuden liikevaihto on tänä vuonna noin 14 miljoonaa euroa.

”Olemme olleet osa A-lehdet-konsernia jo vuodesta 2018, mutta liiketoimintakaupan myötä meille avautuu mahdollisuus rakentaa yhä vahvempi yhteinen brändi ja yrityskulttuuri. Tämä tarkoittaa, että voimme tarjota asiakkaillemme Suomen parhaita sisällöntekijöitä osana kasvumarkkinoinnin palveluitamme”, sanoo Generon toimitusjohtaja Rasmus Östman.

Tänä vuonna Generon liiketoiminnan kasvu on ollut voimakasta ja yritys on laajentunut kannattavasti Ruotsin markkinalle. Samalla yritykseen on palkattu useita huippuosaajia. Tavoitteena on kasvaa pohjoismaiden johtavaksi kasvumarkkinointitoimistoksi.

Liiketoimintakaupan kautta A-lehtien Genero Kulosaaren henkilöstö, 31 työntekijää, siirtyy Genero Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Jatkossa yritys työllistää jo lähes 100 strategisen ja luovan suunnittelun, sisällöntuotannon, kasvuhakkeroinnin ja verkkopalvelujen suunnittelun ja toteutuksen ammattilaista.

”A-lehdillä on monipuolinen ja korkea sisältöosaaminen ja tekijät, joita asiakkaamme todella arvostavat. Olemme ainoa toimisto, joka pystyy tarjoamaan vahvan sisältöosaamisen, tuotannon ja jakelun, dataohjautuvan markkinoinnin sekä verkkopalveluiden kehittämisen samalta tiimiltä”, Östman jatkaa.

”Nyt syntyvä kokonaisuus on ainutlaatuinen osaamiseltaan. Kauppa on luonnollinen jatko erittäin läheiseksi tiivistyneelle yhteistyölle ja vastaa siihen, mitä asiakkaat meiltä tänä päivänä odottavat ja millainen toimija markkinasta on puuttunut”, sanoo A-lehdet-konsernin toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila.

Lisätietoja:

Genero Oy, Rasmus Östman, toimitusjohtaja p. +358 40 742 9523, rasmus@genero.fi

A-lehdet-konserni, Kaisa Ala-Laurila, toimitusjohtaja p. +358 40 777 9212, kaisa.ala-laurila@a-lehdet.fi