Genero vahvistaa hallitustaan huippuammattilaisilla tukemaan seuraavaa kasvun vaihetta

Genero, yksi Suomen nopeimmin kasvavista markkinointitoimistoista, vahvistaa hallitustaan Markus Hakalalla ja Antti Mäellä, kahdella kokeneella markkinoinnin ammattilaisella.

Genero perustettiin vuonna 2009. Viimeisten kolmen vuoden aikana Genero on kasvanut vauhdilla ja liikevaihto on hypännyt viidestä miljoonasta 15 miljoonaan euroon.

A-Lehdet-konsernin tytäryhtiö Genero on aloittamassa strategisen kansainvälisen laajentumisen ja siksi hallituksen vahvistaminen kahdella alan konkarilla on ajankohtaista. Markus Hakala, entinen Mirumin Euroopan aluejohtaja sekä Antti Mäki, johtavien globaalien brändien (Unilever, Volvo, Nordea), toimistojen (WPP, Publicis) sekä teknologiayritysten (Hybrid Theory, Captify) parissa työskennellyt kasvu- ja muutosjohtaja, täydentävät Generon hallitusta vuosien kansainvälisellä kokemuksella.

“Markus Hakalalla on aikaisempaa kokemusta menestyneen globaalin markkinointitoimiston rakentamisesta. Markus on täydellinen lisä meidän tiimiimme, sillä hän ymmärtää Generon yrittäjähenkistä ilmapiiriä”, sanoo Generon toimitusjohtaja Rasmus Östman.

Antti Mäki, Lontoossa vaikuttava kasvu- ja muutosjohtaja, tuo vahvaa näkemystä kansainvälistymiseen sekä strategiseen palvelukehitykseen. Antin yli 15 vuoden kv-kokemus toimisto- ja mainostajapuolelta tuo Generon hallitukseen strategisen näkemyksen lisäksi vahvan asiakkaan äänen.

Generon kansainvälistyminen alkoi avaamalla toimisto Tukholmaan vuoden 2020 alussa. Ensimmäisenä vuotena liikevaihto oli 280 000 euroa. “Pääsimme tavoitteisiimme, vaikka koronapandemia asettikin kapuloita rattaisiin heti pari kuukautta uuden toimiston avaamisen jälkeen. Tänä vuonna tavoitteemme on saavuttaa miljoonan euron liikevaihto ja olemme jo hyvässä vauhdissa kohti tavoitetta”, sanoo Generon kasvujohtaja Sebastian Östman.

Generon strategia Ruotsissa on näyttänyt menestymisen merkkejä, ja suunnitelmissa onkin kehittää mallia edelleen kansainvälisen kasvun skaalaamista varten.

“Tavoitteenamme on kasvaa 100 työntekijästä 300 työntekijään ja kasvattaa myyntikatetta 10 miljoonasta 35 miljoonaan. Orgaanisen kasvun lisäksi kartoitamme mahdollisuuksia kasvaa yritysjärjestelyiden kautta. Pitkän aikavälin tavoitteenamme on olla kasvumarkkinoinnin kumppani kasvuhakuisille yrityksille Pohjoismaissa”, lisää Rasmus Östman.

Genero – Growth Marketing Co. on kasvumarkkinointitoimisto, joka täyttää tänä vuonna 12 vuotta. Tiimiimme kuuluu yli 100 brändistrategian, digitaalisen strategian, konseptisuunnittelun, sisällön, web-kehityksen sekä growth hackingin ammattilaista. Toimistomme sijaitsevat Helsingissä, Pietarsaaressa ja Tukholmassa. Vuonna 2019 Pietarsaaren toimistomme valittiin alueen houkuttelevimmaksi työpaikaksi ja meille on myönnetty Great Place to Work® -sertifikaatti. 

Vauhditamme asiakkaidemme kasvua ja asiakaskuntamme koostuu haastajabrändeistä sekä alansa johtavista yrityksistä, kuten Forenom, Herra Snellman, Mutti ja Halti. Genero on osa A-lehdet-konsernia.