Genero teki lehmistä Maitokolmion brändilähettiläitä

Keski-Pohjanmaalla toimiva osuuskunta Maitokolmio on tehnyt kasvumarkkinointitoimisto Generon kanssa videon, joka on paikallismurteen sävyttämä oodi Pohjanmaalla tuotetuille maitotuotteille. Video kuvaa humoristisella otteella maidon matkaa tilalta tuotantoon pienessä Toholammin kunnassa.

Maito pitää Pohjanmaan voimissaan

Kotimaisuuden merkitys elintarvikkeissa on kasvanut viime vuosina. Made by Finland -tutkimuksen mukaan enemmistö suomalaisista pitää Suomessa valmistetun tuotteen valintaa vastuullisena tekona. Valinnan koetaan muun muassa edistävän kotimaan työllisyystilannetta ja tukevan suomalaisia yrityksiä.

Maitokolmion markkinointipäällikkö Jouni Tiainen kertoo, että maitovideon tarkoituksena on saada kuluttajat tiedostamaan maitotuotteiden tuoreuden ja alkuperän merkitys.

– Maitokolmio on Pohjanmaalla tunnettu ja perinteikäs toimija. Haluamme nyt laajentaa vastuullisesti tuotettujen ja lisäaineettomien tuotteidemme tunnettuutta koko Suomessa, hän sanoo.

Tiaisen mukaan Maitokolmion kilpailuetuna on monipuolisen valikoiman lisäksi nopea ja tehokas toimitusketju.
– Maitokolmion tilat sijaitsevat lähellä meijereitä ja maito on jo keräyspäivästä seuraavana päivänä kaupan hyllyllä, Tiainen taustoittaa.

Lehmiä enemmän kuin ihmisiä

Maidon matkasta kertova brändivideo toteutettiin yhdessä kasvumarkkinointitoimisto Generon kanssa. Videon keskiössä ovat luonnollisesti lehmät, joita kunnassa on enemmän kuin ihmisiä.

– Maitotuotteiden markkina on varsin Suomessa kilpailtu. Siksi joukosta on luontevaa erottautua omaleimaisella tarinalla, videon tuotannosta vastannut Generon Pietarsaaren yksikön johtaja Linda Kass sanoo.

Videon tarkoituksena on tavoittaa suomalaiset sosiaalisen median kanavissa.
– Nykypäivänä kuluttajia kiinnostaa tuotteiden alkuperä ja tuotantotapa. Siksi on tärkeää kertoa ja näyttää mistä Maitokolmion tuotteet tulevat, Kass sanoo.