Näin Facebookin yrityssivut ovat päivittyneet

Growth hacking

Oletko huomannut, että Facebook on päivittänyt yrityspuolen sivujaan? Kokosimme tähän blogipostaukseen miten tämä päivitys vaikuttaa sivujen käyttömahdollisuuksiin ja ulkonäköön.

Mikäli et ole vielä huomannut päivystä, voit klikata itsesi esimerkiksi Generon Facebook-sivuille nähdäksesi uudistukset käytännössä.

 

 

facebook-pages

 

  1. Näyttävämmät kehotukset toimintaan

Näetkö sinisen ”Call Now” -nappulan? Facebook on tehnyt toimintakehotukset selkeämmiksi suurentamalla painikkeita. Itse kehotusta voi säätää yrityksen tavoitteiden mukaan, joten painikkeella voi kehottaa esimerkiksi tilaamaan uutiskirjeen, pelaamaan peliä, rekisteröitymään tai lataamaan sovelluksen.

  1. Selkeämpi ulkonäkö

Tämän päivityksen myötä myös yrityssivun ulkonäkö Facebookissa on kokenut melkoisen uudistuksen. Esimerkiksi sivujen sisältöä lajittelevia kategorioita on nyt näkyvillä entistä suurempi määrä. Sivun vasempaan laitaan kootut kategoriat myös helpottavat sivuilla navigointia.

  1. Uudelleenjärjestetyt kuvat

Facebook-sivulla voi olla yksi profiilikuva, joka on usein yrityksen logo, ja yksi kansikuva. Toisin kuin aikaisemmin, profiilikuva ei ole enää kansikuvan päällä, vaan se on sijoitettu sivun vasempaan yläkulmaan. Näin ollen molemmista kuvista saa parhaan hyödyn irti, eikä enää tarvitse miettiä mikä osa kansikuvasta jää profiilikuvan taakse piiloon.

  1. Uusi hakumahdollisuus

Oletko joskus etsinyt tietoa yrityksen Facebook-sivuilta ja huomannut ettei se ollutkaan niin helppoa? Et ole ainoa. Uudistuksen myötä on tietoa on helpompi etsiä myös vanhemmista postauksista. Tämä hakutoiminto löytyy sivun oikeasta reunasta.

 

Facebookin ja muiden some-kanavien ulkonäköä, algoritmeja sekä niiden käyttömahdollisuuksia päivitetään usein, ja silloin on tärkeää olla jatkuvasti ajan hermolla. Tarvitseeko yrityksesi apua alan ammattilaisilta sosiaalisen median materiaalin tuottamisessa tai vaikkapa Instagram- ja Facebook-mainonnassa? Ota yhteyttä!