Miksi tätä tehdään? Passion for growth

Growth marketing Genero Crew

Generolla kasvuvauhti on ollut kovaa viime vuosina ja Generon “miksi” on muotoiltu sloganilla “Passion for growth”.

Samaan aikaan Suomessa keskustellaan siitä, voiko Suomea enää kutsua pohjoismaaksi valtionvarainministerin johdolla. Vuoden 2008 finanssikriisin jälkeen Suomen julkinen talous on kulkenut omaa alavireistä käyrää pitkin ja emme ole päässeet muiden pohjoismaiden BKT-kasvulukemiin. Julkista velkaa on otettu koronavuoden aikana niin paljon että päätä huimaa ja riskit julkisella sektorilla kasvaa. 

Mitä yhteistä on yhteiskunnan yleisellä talouskehityksellä ja yrityksemme growth storyllä? Paljonkin.

Genero on kasvanut kovaa vauhtia ja kasvu on vain kiihtynyt etäilymaailman aikana. Uskon että meillä on annettavaa myös isossa kuvassa, kun rakennamme Suomen tulevaisuutta. Kasvuajattelusta on helppo ammentaa asioita myös yhteiskunnalliseen kehittämiseen.

Start with why ja hyvää seuraa

Me teemme Generolla työtä sen eteen, että asiakkaiden ja meidän yhteiset ponnistukset johtaisi tavoitteiden ylittämiseen. Hamuamme kasvua ja menestystä kasvumarkkinoinnin keinoin. Pyrimme datan, testaamisen ja analyysin kautta ymmärtämään mekanismit jotka vaikuttavat mahdollisimman suoraan tuloksiin ja myyntiin. Uusilla ideoilla pyrimme ennakkoluulottomasti haastamaan vanhat, hyvät käytänteet ja löytämään uusia polkuja kuljettavaksi.

Kasvun hakeminen ei ole itseisarvo, mutta hyvän tekeminen ja välittäminen on. Osallistumalla talkoisiin, jossa teemme elinkeinoelämän kasvutarinoita, olemme matkalla, joka luo työtä ja hyvinvointia Suomeen.

Koronavuoden aikana olemme rikkoneet myyntiennätyksiä asiakkaidemme kanssa ja olemme olleet mukana viemässä entistä enemmän liiketoimintoja digimaailmaan. Yhteisissä kasvutarinoissamme digissä tehty kauppa on pitänyt tehtaat, tuotannon ja yritykset käynnissä tänä vaikeana aikana. Työpaikat ovat säilyneet ja lomautuksilta on vältytty. 

Kasvuinnon alkulähteillä

25-vuotiaana nuorena lähdin (innokkaasti ja ennakkoluulottomasti) mukaan politiikkaan vaikuttamaan siihen, että tulevaisuuden Suomi olisi mahdollisimman menestyvä ja hyvä maa asua. Uran huippuhetkinä pääsin osallistumaan Suomen strategiseen johtamiseen Kataisen ja Stubbin hallituksissa vuosina 2011-2014. Nyt myöhemmin, kuumimpien uraohjusvuosien jälkeen, olen ollut kiitollinen siitä, että yhteiskunnallinen vaikuttaminen on voinut jatkua kasvukonsultin roolissa, auttamalla yrityksiä kasvun tiellä. 

Passion for Growth tarkoittaa myös työn ja hyvinvoinnin luomista, eli sen varmistamista, että Suomessa voidaan jatkossakin menestyä niin kotimaassa kuin kansainvälisilläkin markkinoilla.

Menestyvä Suomi on takuuvarmasti jatkossakin Pohjoismaa. Se on tavoittelemisen arvoinen asia.