Genero sai Great Place to Work -sertifikaatin

Lehdistötiedotteet

Genero on saanut Great Place to Work -sertifikaatin. Sertifiointi on tunnustus luottamukseen perustuvan yrityskulttuurin saavuttamisesta. Vaatimuksena sertifikaatin saamiselle on se, että vähintään seitsemän kymmenestä työntekijästä kokee yrityksen hyväksi työpaikaksi.

Suomen parhaiden työpaikkojen joukkoon tähtäävä Genero osallistui Great Place To Work -tutkimukseen nyt ensimmäisen kerran pienten yritysten sarjassa. Tyytyväisyys mitattiin toukokuussa Trust Index -sähköpostikyselyllä. Pistetulos oli 91/100.

– Henkilöstön hyvinvoinnilla ja viihtyvyydellä on suuri merkitys yrityksen menestykseen. Olemme kuluneen vuoden aikana tehneet paljon muutostyötä ja samaan aikaan etsineet tapoja inspiroida ja motivoida työntekijöitämme. Tulimme siihen tulokseen, että Great Place To Work -kysely on hyvä tapa mitata yrityskulttuurin tasoa ja tekemistämme, Generon toimitusjohtaja Rasmus Östman kertoo.

Great Place To Work -toimintamallissa yrityksen toimintatapaa mitataan ja arvioidaan eri kulmista. Yrityksen johto täytti heille suunnatun Culture Audit -kyselyn. Elokuussa Genero saa kattavan analyysin, jossa käydään läpi organisaation yrityskulttuuria ja johtamiskäytäntöjen toimivuutta suhteessa parhaisiin työpaikkoihin. Östmanin mukaan kyselyn tulokset antavat johdolle syvällistä tietoa johtamisen ja yrityskulttuurin kehittämisen pohjaksi.

Great Place To Work on prosessi, jonka avulla Genero kuuntelee henkilökuntaa ja kehittää toimintatapojaan.

– Yrityksessämme on tehty viime ajat työtä jatkuvassa muutoksessa; Genero on kasvanut nopeasti ja uusia ihmisiä on tullut lisää. Toukokuussa Generosta tuli yrityskaupan myötä osa A-lehdet-konsernia. Tiedämme olevamme mukana äärettömän kovassa kilpailussa ja Suomen paras työpaikka -tittelin saavuttamiseksi on vielä paljon tehtävää, Östman täsmentää.

Generolla tyytyväisyys syntyy mukavista kollegoista ja mahdollisuudesta vaikuttaa omaan työhön. Neljä vuotta Generolla työskennellyt copywriter Jarno Penttinen toteaa, ettei kyselyn hyvä tulos yllätä häntä. Penttinen arvostaa työpaikallaan erityisesti rentoa työilmapiiriä.

– Olisin melkein voinut veikata tämän hyvän tuloksen etukäteen, hän nauraa.

Genero on kasvanut viime vuosina voimakkaasti ja kasvuun on sisältynyt paljon muutosta. Generon henkilöstöasioista vastaavan Ngoc Doanin mukaan Great Place To Work -toimintamallin avulla yrityskulttuuria päästään kehittämään ihmisläheisesti.

– Etsimme yhdessä henkilöstömme kanssa tapoja parantaa toimintaamme ja työntekijäkokemustamme, Doan muotoilee.

Great Place To Work -sertifikaatti myönnetään aina vuodeksi kerrallaan ja se on voimassa 12 kk Trust Index  -kyselyn päättymisestä. Suomen parhaat työpaikat -lista julkaistaan vuosittain yhteistyössä Talouselämä-lehden kanssa.

Lisätietoja Rasmus Östman, Genero, toimitusjohtaja, +358 40 742 9523, rasmus@genero.fi

Genero Oy on mitattavaan digitaaliseen markkinointiviestintään keskittyvä growth marketing -toimisto, joka tähtää asiakasyritystensä tuloksentekoon. Generon asiakkaisiin kuuluvat mm. Fonecta, Snellman, Mr. Panini, Komplett Bank ja Fixura. Yrityksen liikevaihto oli viime vuonna 5 miljoonaa euroa. Generolla on liiketoimintayksiköt Helsingissä ja Pietarsaaressa ja henkilöstön määrä on 40. Lue lisää www.genero.fi

Great Place to Work® -sertifiointi on tunnustus luottamukseen perustuvan yrityskulttuurin saavuttamisesta. Sertifikaatti myönnetään aina vuodeksi kerrallaan ja se on voimassa 12 kk Trust Index © -kyselyn päättymisestä. Suomen parhaat työpaikat -lista julkaistaan vuosittain yhteistyössä Talouselämä-lehden kanssa. Lue lisää www.greatplacetowork.fi