Genero – Digitaalisen markkinoinnin huipputiimi

Growth marketing Genero Crew

Digitaalisten kanavien räjähdysmäinen kasvu asettaa yhä kovempia vaatimuksia markkinoinnin tekijöille. Mitä digitaalisen markkinoinnin huipputiimiltä vaaditaan tänä päivänä? Listaamme mielestämme 8 kaikkein tärkeintä osaamisaluetta, joita tuloksekkaalta digimarkkinointikumppanilta saa ja pitää vaatia.

 

MITÄ DIGITAALISEN MARKKINOINNIN HUIPPUTIIMILTÄ VAADITAAN TÄNÄ PÄIVÄNÄ?

Yhä suurempi siivu markkinointipanostuksista sijoitetaan tänä päivänä verkkoon. Digimarkkinoinnin kasvun kanssa, päivittyy samalla myös digimarkkinointia tekevien osaaminen. Tehokkaan ja tuloksellisen digitaalisen markkinoinnin toteuttaminen edellyttää paitsi vankkaa ammattitaitoa, myös kykyä tehdä nopeita päätöksiä ja toimenpiteitä.

Tehokkaaseen digitaalisen markkinoinnin huipputiimiin kuuluu yksi tai useampi digitaalisuuteen erikoistunut strategi, designer, copywriter, growth hackerSEO-osaaja sekä developer. Näillä kaikilla on kokemus siitä, mitä tulosten tekemiseen tarvitaan. Huipputiimi toteuttaa markkinointia ketterästi ja elää digitaalisen maailman tavoin jatkuvasti nykyhetkessä.

DIGIMARKKINOINNIN HUIPPUTIIMIN
8 TÄRKEINTÄ OSAAMISALUETTA

 

1. Asiakkaan ymmärtäminen

Onnistuminen vaatii jatkuvaa tiedon keräämistä siitä, millainen asiakas on, mitä tämä tarvitsee, ja mistä hän pitää.

2. Digitaalisuus edellä

Jos onnistut verkossa, onnistut myös perinteisessä markkinoinnissa. Testaa viestisi aina ensin digitaalisesti ja säästät rahaa.

3. Kustannustehokkuus

Pienemmällä budjetilla on mahdollista saavuttaa parempia tuloksia. Yksi digimarkkinoinnin vahvuuksista on tarkka kohdentaminen, jonka ansiosta viestit voidaan osoittaa juuri oikealle kohderyhmälle.

4. Brändiviestintä

Pysy asiassa ja kunnioita brändiäsi. Älä kalastele tykkäyksiä kampanjoilla, jotka eivät tue brändisi viestintää.

5. Luovat ideat

Hyvä sisältö erottuu. Olipa kyseessä sitten video, bannerimainos tai Facebook-postaus, tärkeintä on se, mitä sanot.

6. Ansaitun median kasvattaminen

Sosiaalinen media, SEO sekä digitaalinen PR tuovat sinulle oikeita asiakkaita monin verroin maksettua mainontaa edullisemmin.

7. Sivuston liikenteen kasvattaminen

SEO:n ja optimoidun sisällöntuotannon avulla löydät enemmän yleisöä.

 8. Jatkuva seuranta

Optimointia, analysointia ja johtopäätöksiä pitää tehdä jatkuvasti.

 

Digitaalisen markkinoinnin luonteeseen kuuluu jatkuva muutos. Se, mikä pätee tänään, voi huomenna olla jo menneen talven lumia. Siksi digitaalisen markkinoinnin huipputiimi kuten growth marketing -toimisto Generon väki ei lepää laakereillaan, vaan hankkii alati uutta tietoa ja päivittää osaamistaan. Sanonta vierivistä kivistä on tänään ajankohtaisempi kuin koskaan aiemmin.

Tutustu Generon digitaalisen markkinoinnin palveluvalikoimaan vielä tarkemmin.