Teri-Talot – Uusi verkkosivusto kasvatti yhteydenottopyyntöjen määrää yli 122 %

Teri-Talot on suomalainen talovalmistaja, joka rakentaa räätälöityjä talopaketteja asiakkaan toiveiden mukaan. Genero on tehnyt yhteistyötä Teri-Talojen kanssa syksystä 2015. Olemme kehittäneet yrityksen brändiä ja kasvumarkkinointistrategiaa sekä kasvattaneet tunnettuutta ja generoineet liidejä digitaalisen markkinoinnin keinoin.

Brändinrakennuksen ja liidien generoinnin tehostamiseksi Teri-Talojen verkkosivusto uudistettiin alkuvuodesta 2017.

“Asiakassuhteemme Generon kanssa on ollut hyvä ensimmäisestä yhteydenotosta lähtien. Vuonna 2016 työstimme strategiaamme ja toteutimme muutaman kampanjan. Tajusimme nopeasti, että meidän täytyi uudistaa verkkosivumme. Genero oli osoittautunut luotettavaksi kumppaniksi. Vuoden 2017 alussa uudistimme verkkosivustomme, minkä jälkeen olemme tehneet töitä verkkonäkyvyytemme kasvattamiseksi. Tapa tehdä digitaalista markkinointia vuonna 2017 vaihtelee paljon riippuen alasta ja tuotteesta. Me olemme yhdessä Generon kanssa löytäneet oman tapamme työskennellä.”

Ulrika, toimitusjohtaja
Teri-Talot

 

Haasteet

Teri-Talojen vanhat verkkosivut piti uudistaa. Vanha sivusto ei ollut tarpeeksi mobiiliystävällinen eikä ollut optimoitu tuottamaan kasvua. Tavoitteena oli kasvattaa liidien määrää. Tämä tarkoitti käytännössä taloesitteiden tilauksia tai suoria tarjouspyyntöjä. Saavuttaaksemme tavoitteemme meidän piti luoda sisältöalusta, joka kiinnostaisi talonostajia läpi koko ostopolun.

TeriHus-ostopolku

 

Verkkosivuston tulisi uusien asiakkaiden houkuttelemisen lisäksi huolehtia nykyisistä asiakkaista ja liideistä. Jotta siinä onnistuttaisiin, pitäisi olemassa oleva data syväanalysoida ja luoda optimaalinen, käyttäjäystävällinen rakenne, joka olisi myös “trackable” sekä sopisi markkinointiin ja mainostamiseen.

 

Toteutus

Aloitimme prosessin analysoimalla vanhan verkkosivuston ja tekemällä perusteellisen SEO-analyysin uuden sivuston datapohjaisen rakenteen tueksi.

Uusi rakenne tehtiin yhdessä Teri-Talojen kanssa ottaen huomioon yrityksen hallinnon ja myynnin tarpeet. Lopputuloksena oli liidejä tuottava verkkosivu, joka pitää sisällään myös pienen, salasanan takaa löytyvän intranetin, joka tarjoaa myyjille räätälöityä sisältöä.

 

Sivukartta

Kun lopullinen rakenne oli päätetty, aloimme suunnitella sisältöä sivun rakenteen ja sivukartan mukaan. Sisältö, kuten kuvat, referenssit ja tekstit luotiin vistimään parhaalla mahdollisella tavalla sitä, mikä Teri-Talot on, mikä tekee siitä ainutlaatuisen ja mitä lisäarvoa se tuottaa asiakkailleen.

Ny webbsida ökade förfrågningar med över 122% 1

Ny webbsida ökade förfrågningar med över 122% 2

TeriHus-style-guide

Samalla voitiin aloittaa UX- ja UI-suunnittelu, perustuen tietysti käyttäjistä kerättyyn dataan. Muodostettiin selkeä ja looginen kokonaisuus, jossa sivukohtaiset toiminnot ja yksityiskohdat valittiin niin, että ne tuntuisivat käyttäjästä mahdollisimman luonnollisilta. Tässä kohtaa tapasimme jälleen Teri-Talon, joka sai hyväksyä tehdyt päätökset askel askeleelta ennen varsinaisen koodauksen aloittamista. Tärkeä vaihe prosessissa oli myös konversio– ja hakukoneoptimointi.

TeriHus-UX-UI

Seuraava askel oli verkkosivun koodaaminen.

Verkkosivun sisällönhallintajärjestelmäksi valittiin yksi maailman eniten käytetyistä alustoista: WordPress. Valinnan perusteina olivat räätälöitävyys, helppokäyttöisyys ja runsaat vaihtoehdot ulkoasun suhteen. Yksi ongelma WordPressin valinnassa oli edistyneen backendin puute, mutta koska helppokäyttöisyys oli tärkeää niille Teri-Talojen työntekijöille, jotka tulisivat luomaan sisältöä sivuille, päätimme kuitenkin jatkaa sivuston rakentamista WordPressillä. Sen sijaan kehitimme alustalle itse toimintoja , joiden avulla saatoimme seurata suunnitelmaamme kasvua tuottavan sivuston rakentamiseksi.

Kun verkkosivusto oli valmis, oli trackingin ja analyysityökalujen vuoro. Ne mahdollistaisivat käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja projektin alussa määriteltyjen tavoitteiden optimointiin tähtäävän growth hackingin ja A/B-testauksen.

 

Tulokset

Tuloksena ei ollut ainoastaan uusi, käyttäjä- ja hakukoneystävällinen verkkosivusto, joka muokkautuu automaattisesti käyttäjän päätelaitteen mukaan. Verkkosivustosta tuli käyttäjiltä kerättävien ja eteenpäin myynnille lähetettävien yhteystietojen ansiosta yksi Teri-Talojen tärkeimpiä kasvua ajavia kanavia.

Voimmekin ylpeinä esitellä verkkosivuston, joka on tähän mennessä kasvattanut Teri-Talojen myyntiä n. 13 %.

Uuden verkkosivuston lanseeraamisen jälkeen vierailijoiden määrä kontaktisivuilla on kasvanut 445 % konversioasten ollessa niinkin korkea kuin 47 %.

Uusi verkkosivu tuottaa 197 % enemmän liidejä esitelatauksina ja 122 % enemmän yhteydenottopyyntöjä verkkosivuston lomakkeen kautta.

Liikenne yrityksen verkkosivuille kasvaa joka kuukausi vuoden takaiseen verrattuna, ja Google-näkyvyys sekä orgaaninen liikenne alan hakusanoilla on myös kasvussa. Liikenteestä on tullut relevantimpaa, joten entistä harvempi poistuu suoraan sivuilta. Kävijät myös löytävät helpommin etsimänsä sivuilta.

Summa summarum, olemme saavuttaneet kaikki projektille asettamamme tavoitteet, ja odotamme jatkuvaa kasvua tulevaisuudessa.

 

Uusi verkkosivusto kasvatti yhteydenottopyyntöjen määrää yli 122 %