Snellman – Tuotelanseeraus digikanavissa

1696000
Tavoittavuus
96000
Katselijoita reseptivideolle
9000
Kävijöitä kampanjasivulla

Tausta

Snellmanin oli tuonut markkinoille joitakin viikkoja aikaisemmin uuden täysin suomalaisen pekonin, josta valtaosa kuluttajista ei vielä ollut tietoisia. Tuotelanseeraus tehtiin valitsemalla strategiseksi lähtökohdaksi tunnettuuden rakentaminen digiympäristössä, etenkin tuote-etuihin panostamalla. Tuloksena ennätysmäärä tavoitettuja kuluttajia ja kasvuun lähtenyt myynti.

 

Snellman - Tuotelanseeraus digikanavissa 11

 

Haaste

Tuotelanseeraus olisi toteutettava suhteellisen pienellä mediabudjetilla ja nopealla aikataululla. Lisäksi pääviestien tulisi tavoittaa mahdollisimman suuri osa suomalaisista päivittäistavarakaupan ostopäättäjistä.

 

Toteutus

Päätimme kehittää yhdessä asiakkaan kanssa digitaalisen median konseptin, jota voitaisiin hyödyntää myös muiden vastaavien lanseerausten yhteydessä. Jotta budjetti saataisiin hyödynnettyä mahdollisimman tehokkaasti, valittiin kanaviksi sekä oma että ansaittu media. Viestinnässä pääpaino oli tuotteen ainutlaatuisilla ominaisuuksilla ja monilla käyttömahdollisuuksilla. Tuote-etuja ja käyttöä havainnoitiin herkullisten kuvien, yksinkertaisten videoiden sekä mielenkiintoisten ja selkeiden viestien avulla Facebookissa ja Instagramissa. Lisäksi hyödynnettiin visuaalisia mainoksia Google Display -verkostossa sekä Facebook-mainontaa.

 

snellman-case-bacon-FB-iphones

 

 

Tulokset

Verrattain pienellä 5 000 €:n mediabudjetilla tavoitettiin yhteensä lähes 1 700 000 kuluttajaa eri kanavissa. Kampanjan aikana järjestettyyn kilpailuun osallistui puolestaan yli 4 300 kuluttajaa ja uutiskirjeelle saatiin 2 162 uutta tilaajaa. Tuotteen keskimääräinen viikkomyynti kasvoi kampanjan aikana ja sen jälkeen 11 %.

 

Snellman - Tuotelanseeraus digikanavissa 8