AGA – Hakukoneoptimoitu tietosivusto päänsärystä kärsiville

1763.71 %
Orgaanisen liikenteen kasvu verkkosivuille viidessä kuukaudessa
25.92 %
Sivuston orgaanisen näkyvyyden kasvu Googlessa
90.63 %
Uusia kävijöitä verkkosivuilla

Tausta

logo-agaAGA/Linde Healthcare on osa The Linde Group –konsernia. Linde Healthcare keskittyy toiminnassaan lääkkeellisiin kaasuihin ja niihin liittyviin terapeuttisiin ratkaisuihin. Yrityksellä on pitkä ja laaja kokemus työskentelystä terveydenhuollon ammattilaisten kanssa uusien kaasusovellusten toimittamisesta. Yhtiö on maailmanlaajuinen yritys, joka tarjoaa sekä vahvaa lääkkeellisiin kaasuihin liittyvää osaamista että monipuolisia kaasun jakeluun liittyviä kokonaisratkaisuja.

Sarjoittainen päänsärky, eli Hortonin syndrooma on harvinainen, mutta erittäin kivulias päänsäryn muoto, jonka yksi tärkeimmistä hoitomuodoista on AGA Linde Healthcaren valmistama lääkkeellinen happi.

 

Haaste

Päänsärky voi johtua monista eri syistä ja sen hoito vaihtelee päänsäryn tyypin mukaan. Päänsärystä kärsiville haluttiin tarjota helposti löydettävää tietoa erilaisista päänsäryistä ja niiden hoidosta, sekä antaa osviittaa mahdollisesta päänsäryn syystä. Samalla haluttiin kasvattaa lääkkeellisen hapen tunnettuutta Hortonin syndrooman hoidossa.

 

Ratkaisu

Erilaisten päänsärkyjen tunnistamiseksi rakennettiin tietosivusto, joka sisältää päänsärkytestin. Lisäksi sivustolla kerrotaan erilaisista päänsäryistä ja erityisesti Hortonin syndroomasta, sekä sen oireista ja hoidosta.

Uuden sivuston nimeksi valittiin jatkuvapaansarky.fi. Sivuston näkyvyyttä ja löydettävyyttä lähdettiin alusta alkaen kasvattamaan hakukoneoptimoinnilla ja lisäksi kävijöitä hankittiin kampanjalla, joka sisälsi hakusanamainontaa ja Facebook-markkinointia.

Hakukoneoptimoinnissa toteutettiin kattava avainsanatutkimus ja sivuston rakenne mietittiin sen pohjalta toimivaksi niin, että kaikille tärkeimmille avainsanoille löytyy kävijöitä palvelevaa ja optimoitua sisältöä.

Hakusanamainonnassa ja Facebook-markkinoinnissa hyödynnettiin avainsanatutkimuksessa esiin tulleita termejä ja aiheesta kiinnostuneita kohderyhmiä. Lisäksi Facebookiin perustettiin jatkuvapaansarky.fi -sivu. Mainosviesteissä hyödynnettiin sivustolta löytyvää päänsärkytestiä, jonka uskottiin tuovan sivustolle aiheesta kiinnostuneita kävijöitä.

 

 

Tulokset

Valitut digimarkkinoinnin ratkaisut toivat sivustolle kävijöitä joita aihe selvästi kiinnostaa, koska keskimääräinen vierailuaika sivustolla oli yli 2 minuuttia. Lisäksi markkinointi nosti sivuston kävijämäärän ja konversioiden määrän merkittävään kasvuun. Myös päänsärkytesti oli mainosviestinä houkutteleva ja auttoi osaltaan tuomaan sivustolle aiheesta kiinnostuneita kävijöitä, koska mainosten klikkausprosentit pysyivät korkeina koko kampanjan ajan (Facebook 5% ja AdWords 12%).

Kokonaisuudessaan orgaaninen liikenne tuplaantui 5 kuukauden seurantajaksolla kuukausittain ja kasvoi ensimmäiseen kuukauteen verrattuna 1763.71% eli 18-kertaiseksi. Lisäksi sivuston orgaaninen näkyvyys Googlessa kasvoi 25.92%, uusia top3-sijoituksia saavutettiin 26:lla avainsanalla ja jatkuvapaansarky.fi kasvoi ylivoimaisesti Suomen suurimmaksi Hortonin päänsärystä kertovaksi sivustoksi. Kaikista liikenteenlähteistä uusia kävijöitä oli 90.63% ja päänsärkytestin kävi tekemässä 8.32% kävijöistä.

 

AGA - Tietosivusto päänsärystä kärsiville 8