Speedex – Liikennettä ja myyntiä verkkokauppaan

285.56 %
Sivuston kävijämäärän kasvu kampanjan aikana
125.00 %
Uusia rekisteröityneitä asiakkaita kampanjan aikana
72.73 %
Tilausten määrän kasvu kampanjan aikana

Tausta

speedex-shop-logo-1430289754Eläinten rehuseoksia valmistava Oy Feedex Ab on syksystä 2012 lähtien valmistanut ja markkinoinut hevosten tasapainoiseen ruokintaan suunniteltua Speedex-tuotesarjaa. Speedexin tavoitteena on luoda hevosen hyvinvointia edistäviä rehuja, koska hyvinvoiva hevonen suoriutuu paremmin sekä valmennuksesta että kilpailusta. Lisäksi Speedexin valikoimaan kuuluvat laadukkaat Science Supplements täydennysrehut.

 

Haaste

Pidemmällä aikavälillä haluttiin kasvattaa Speedexin uuden verkkokaupan Speedexshop.fi:n tunnettuutta, näkyvyyttä ja myyntiä. Lisäksi haluttiin käynnistää mainoskampanja kevään hevosmessujen ympärille niin, että samalla voitiin kutsua osallistujia vierailemaan Speedexin messuosastolla ja osallistumaan hevosten valmennuksesta kertovalle luennolle.

 

Ratkaisu

Pidemmän aikavälin tavoitteeksi valittiin orgaanisen hakukonenäkyvyyden kasvattaminen hakukoneoptimoinnilla. Sivustolle tehtiin avainsanatutkimus ja sen pohjalta sivuston rakennetta ja sisältöä parannettiin hakukoneystävällisemmäksi. Näkyvyyttä hankittiin myös bloggareiden kanssa tehdyllä yhteistyöllä, jossa hevosharrastajat ottivat käyttöönsä Speedexin tuotteita ja arvioivat käyttökokemuksiaan ja tuotteiden sopivuutta omille hevosilleen.

Facebook-markkinointi käynnistettiin hyvissä ajoin ennen kevään hevosmessuja ja mainonnassa hyödynnettiin messutarjousta, joka oli voimassa kuukauden ajan messujen ympärillä. Lisäksi järjestettiin messuarvonta, johon pystyi osallistumaan myös pelkästään netistä. Kaikilla halukkailla osallistujilla oli myös mahdollisuus ryhtyä Speedexin uutiskirjeen tilaajaksi. Myös tulevaa luentoa markkinointiin omalla Facebook-tapahtumasivulla. Kaikki mainonta kohdistettiin hevosista ja niiden ruokinnasta kiinnostuneelle kohderyhmälle.

Speedex - Liikennettä ja myyntiä verkkokauppaan 11

Tulokset

Tähän mennessä kuukausittainen orgaaninen liikenne on kasvanut n. 55%. Uusia top 10 -sijoituksia on saavutettu 5:llä avainsanalla, kun aikaisemmin sijoituksia ei ollut yhtäkään.

Messukampanjan aikana markkinointi nosti sivuston kävijämäärän, uusien asiakkuuksien ja myynnin merkittävään kasvuun. Sivuston kävijämäärä kasvoi 285,56 %, uusia rekisteröityneitä asiakkaita saatiin 125 % enemmän ja tilausten määrä kasvoi 72,73 % aiempaan ajankohtaan verrattuna.

 

Speedex - Liikennettä ja myyntiä verkkokauppaan 13