Snellman – Kampanjalle voitto Grand One -kilpailun ”Tuloksellisin verkkokampanja” -sarjassa
Tausta
Snellman oli lanseeraamassa uuden tuotteen, Kunnon lenkkimakkaran, ja pyysi meitä auttamaan kampanjan verkkomainonnan toteuttamisessa. Tuotteen laadukkuudesta ja erinomaisesta mausta tietoisina olimme varmoja siitä, että mikäli saisimme kuluttajat maistamaan sitä kerran, he ostaisivat sitä mitä todennäköisimmin myös jatkossa.
Haaste
Suhteellisen pienellä budjetilla toimittaessa näkyvyys oli varmistettava kaikin mahdollisin keinoin. Sekä omaa että ansaittua mediaa olisi hyödynnettävä kävijöiden ajamiseksi kampanjasivulle. Sisällön olisi puolestaan oltava inspiroivaa ja houkuttelevaa, jotta ihmiset kiinnostuisivat lenkkimakkaran kaltaisesta arkisesta tuotteesta.
Ratkaisu
Loimme kampanjasivun, jonka avulla pyrimme tavoittamaan kohderyhmän mahdollisimman laajasti. Kävijöitä sivulle hankittiin mm. Facebookin ja erilaisten verkkomainonnan ratkaisujen avulla. Lisänäkyvyyttä saadaksemme kutsuimme useita Indiedays-blogiyhteisön suosittuja ruokabloggaajia osaksi kampanjaa. Bloggaajien tehtävänä oli luoda ainutlaatuisia ja eksottisia lenkkimakkarareseptejä, joista kampanjasivulla käyvät kuluttajat valitsisivat suosikkinsa.
Tulokset
Kampanjan aikana noin 160 000 kuluttajaa tutustui Snellmanin Kunnon lenkkimakkaraan ruokablogeissa esillä olleiden reseptien kautta. Kunnon lenkkimakkara -reseptit nousivat kahdessa viikossa ensimmäiselle sijalle Googlessa haulla “lenkkimakkararesepti”. Kahdessa kuukaudessa Kunnon lenkkimakkara nousi puolestaan markkinakakkoseksi 18 prosentin markkinaosuudella. Snellmanin Kunnon Lenkki voitti Suomen suurimman ja merkittävimmän digitaalisen markkinointiviestinnän töille tarkoitetun Grand One -kilpailun “Tuloksellisin verkkokampanja” -sarjan.