Snellman – Makkararunoja. Näin kirjoitimme maailman ensimmäisen some-makkararunokirjan.

Generon ja Snellmanin yhteistyö on vuosien aikana kehittynyt moniin suuntiin. Ehkä toistaiseksi taiteellisimman hypyn otimme kesällä 2020, kun julkaisimme yhdessä historian ensimmäisen, täysin sosiaalisen median yhteisön kirjoittaman suomalaisen makkararunokirjan Snellmanin verkkosivuilla ja pienenä printtipainoksena.

Snellman - Makkararunoja. Näin kirjoitimme maailman ensimmäisen some-makkararunokirjan.

 

Miten me sen teimme?

Snellmanin kilpailuilla on jo melko legendaarinen maine somessa ja aktiivinen facebook-yhteisö. Keväällä Grillimakkarakampanjan aikana Järjestimme kilpailun makkararunojen kirjoittamisesta.

Snellman - Makkararunoja. Näin kirjoitimme maailman ensimmäisen some-makkararunokirjan. 1

Runsaasta runosadosta valitsimme omasta mielestämme parhaat ja koostimme ne sitten kirjaksi, joka julkistettiin Eino Leinon päivä 6.7.2020. Teosta tehtiin myös kevyt ansaitun huomion kampanja, joka huomioitiin muun muassa Maaseudun Tulevaisuudessa. 

Tiimi

Team Leader – Mikaela Nyman

Lead Creative – Mikael Bertus

Senior Copywriter – Jarno Pentikäinen

Project manager – Susanne Cederberg

Designer – Josefin Saarenpää

Growth hacker – Heikki Rajala