Pihla Groupin verkkosivu-uudistus paransi asiakaskokemusta

Tausta
Pihla Group Oy on Suomen ikkunamarkkinoiden suurin toimija, joka valmistaa ikkunoita ja ovia Pihla-, PihlaPRO, Tiivi-, Profin-, Klas1 ja Sydänpuu-tuotemerkeillä.

Yhteistyö Pihla Group Oy:n kanssa alkoi tammikuussa 2019. Toteutimme silloin verkkosivu-uudistuksen heidän Tiivi- ja Pihla-tuotteille, jotka ovat Suomen johtavat ikkuna- ja ovibrändit.

Pihla Groupin verkkosivu-uudistus paransi asiakaskokemusta

Tavoitteet
Verkkosivu-uudistuksen keskiössä oli dataan pohjautuva asiakaskokemus, jolla haluttiin mahdollistaa myös aiempaa tehokkaampi liidien kerääminen. Strategisena tavoiteena oli pitää molemmat brändit Suomen ykkösinä hakukonetuloksissa. Tästä syystä molemmat brändit haluttiin säilyttää omina erillisinä verkkosivuinaan tiivi.fi ja pihla.fi

Liikkeelle lähdettiin asiakaspolun analyysin ja hakusana-analyysin tulosten pohjalta. Strateginen hakusanojen määrittely sekä kohderyhmää puhuttelevan sisällön tuotanto tukivat sivuston konversio-suunnittelua. Optimointi tähtäsi mahdollisimman suoraviivaisen ja nopean asiakaskontaktin saamiseen. Verkkosivu-uudistus toteutettiin WordPressin multisite alustalla, jotta sisällön tuotanto olisi mahdollisimman helppoa ja sivuston jatkokehitys joustavaa.

” Generon osaaminen on yllättänyt meidät positiivisesti. Analytiikan ymmärtäminen ja sen hyödyntäminen yhdessä luovuuden kanssa sekä jatkuva erilaisten ratkaisujen kokeileminen ovat tähdänneet budjettimme maksimaaliseen hyödyntämiseen. On hienoa todeta, että meillä on kumppani, joka yhdessä kanssamme rakentaa brändiemme kasvutarinaa ”, Pihla Group Oy:n markkinointijohtaja Minna Keränen sanoo.

Lopputulos
Toukokuussa lanseerattiin kaksi uudistunutta verkkosivustoa; Tiivi.fi ja Pihla.fi lanseerattiin toukokuussa 2019. Samalla sivuille uudistettiin myös seuranta- ja analyysiratkaisut päätöksenteon tueksi. Sivustojen lanseerauksen jälkeen olemme jatkaneet markkinointiyhteistyötä kaikissa digi- ja somekanavissa mukaan lukien perinteisen median.