Me olemme kokoomus – puoluekokouksen konseptisuunnittelu

Genero on tehnyt strategista yhteistyötä Suomen kansallisen kokoomuksen kanssa. Yhteistyöhön on kuulunut niin mainontaa, digistrategiaa kuin uudet verkkosivutkin. Yhteistyömme on tapahtunut vahvassa yhteistyössä puolueen viestinnän kanssa.

Syksyllä 2020 olimme mukana suunnittelemassa kokoomuksen Porin puoluekokouksen viestinnän konseptia ja teemaa.

Aiemmissa yhteyksissä oli tullut esille tarve tuoda esiin puolueen moninaisuutta ja erilaisia tapoja olla kokoomuslainen. Puolueen yhtenäisyyttä haluttiin korostaa myrskyisän koronavuoden keskellä ja muistuttaa suomalaisille, että kokoomus pystyy tarjoamaan vaihtoehtoja kaikenlaisille ihmisille.

Syntyi konsepti nimeltä ”Me olemme kokoomus”, jonka visuaalinen maailma ja video-introt nostivat esiin tunnettuja ja vähemmän tunnettuja kokoomuslaisia rauhoittavaksi ja järkeen tukeutuvaksi ääneksi kaoottisessa maailmassa. Visuaalisuuden ja viestinnän keskiöön nousi kollaasimuotoinen ilmaisu.

Alempi video on puoluekokouksessa julkistetun K62020-ohjelman introfilmi.

Tiimi

Team Leader – Niklas Anderson

Lead Creative, Film director – Mikael Bertus

Art Director, Editor – Yuki Miyagi

Lead Growth Hacker – Joni Uunila

Kokoomuksen viestintä – Kirsi Hölttä, Kristian Tervo, Lauri Skön