Nooga – Brändistrategia, visuaalinen ilme sekä verkkosivut
Nooga Oy Ab on tammikuussa 2017 Pietarsaaressa, Pohjanmaalla perustettu tilitoimisto. Nooga auttaa asiakkaitaan pysymään ajan tasalla taloudestaan ja parantamaan siten kannattavuuttaan.
Generon tehtävänä oli luoda brändi- ja viestintästrategia, visuaalinen ilme ja verkkosivut.
Haasteet
Erittäin kilpaillut markkinat. Suomessa on lähes 1000 tilitoimistoa. Haasteena oli erottua joukosta työskentelytapojen ja viestinnän avulla.
Toteutus
Viestinnän ytimeksi valittiin se, että Noogan perustajat ovat itsekin yrittäjiä, jotka ymmärtävät yrittäjän jokapäiväiset haasteet kuittien metsästyksestä työvuorolistojen laatimiseen ja lomapäivien seuraamiseen.
Nimi Nooga (= tarkka) on itsessään jo vahva brändilupaus, sillä tarkkuus on todennäköisesti kirjanpitäjän ja palkanlaskijan tärkein ominaisuus.
Tavoitteena oli ajaton, mutta moderni logo ja käyttää värejä, jotka erottuisivat alalla, jota usein pidetään hieman tylsänä ja persoonattomana.
Kirjanpito ja palkanlaskenta nähdään usein ikävinä välttämättömyyksinä, jotka aiheuttavat stressiä joka kuukausi. Yrittäminen on huomattavasti hauskempaa ja stressittömämpää, kun on aina ajan tasalla aina yksittäisistä kuiteista siihen, mitä tulosraportin viivan alla lukee. Siksi Noogan lupaus on yksinkertainen:
Koska Noogan perustajat ja henkilöstö ovat yrityksen tärkein resurssi, oli luonnollista nostaa henkilökunta esille viestinnässä.
Nooga.fi-sivustolla nostamme esiin kaikkein tärkeimmän: miksi Nooga on olemassa ja mitä palveluita se tarjoaa.
Vieraile noogan verkkosivuilla: https://www.nooga.fi/