MUSH Verkkosivu-uudistus – Raaka koiranruoka tutuksi

Generon pitkäaikainen asiakas MUSH on kymmenessä vuodessa kasvanut pienestä paikallisesta koiranruokavalmistajasta pohjoismaiden johtavaksi ja erittäin pidetyksi brändiksi. Monet suuret brändit voisivat ottaa oppia siitä, kuinka MUSHin tiimi tekee töitä luodakseen suhteita asiakkaisiinsa sekä sosiaalisessa mediassa että kasvokkain. Vuonna 2017 uudistimme MUSHin verkkosivut ja vaihdoimme alustan Drupal 7:stä WordPressiin. Verkkosivujen haluttiin palvelevan asiakkaita yhtä hyvin kuin yritys tekee muissakin kanavissa.

MUSH halusi uudistaa verkkosivunsa kevyemmiksi ja helpommin ylläpidettäviksi kuin aiemmin käytössä ollut, hieman monimutkaisempi Drupal-sivusto. Vanhan sivuston hyväksi havaituista toiminnoista ei kuitenkaan haluttu luopua.

Uudelle verkkosivulle haluttiin lisäksi eri ilme ja fiilis koira- ja kissaihmisille. Koko suuren tuotevalikoiman tuli tulla selkeästi esille samalla, kun sivuilla navigoinnin ja omalle lemmikille sopivan tuotteen löytämisen pitäisi olla mahdollisimman helppoa.

Ja kaikki tämä tietysti menettämättä saavutettua hakukonenäkyvyyttä tai kadottamatta valtavaa määrää käyttäjien luomaa sisältöä ja vanhan sivun kategorisointia.

MUSH Verkkosivu-uudistus - Raaka koiranruoka tutuksi

Hauska haaste, vai mitä?

Niin mekin ajattelimme ja ryhdyimme suunnittelemaan sivua yhdessä MUSHin kanssa.

Valitsimme alustaksi WordPressin, koska se on tällä hetkellä markkinoiden helppokäyttöisin ja selkein alusta sekä ennestään tuttu sivuston ylläpitäjille.

Rakensimme tuotevalikoiman käyttämällä Woocommercea, joka on ehdottomasti paras ja käytetyin WordPressin verkkokauppalaajennus. Käytimme Woocommercea tuotteiden listaamiseen, kategorisointiin, hallitsemiseen ja seulontaan nettisivuilla siten, että itse tuotteen asiakas ostaa kuitenkin suoraan jälleenmyyjältä. Lähin jälleenmyyjä on helppo löytää sivun paikannustyökalun avulla. Käy vaikka testaamassa!

Huomionarvoisia asiakkaalle räätälöityjä toimintoja (lue: asioita, joita piti miettiä vähän pidempään)
Laajoista päävalikoista “koiranruoka”- ja “kissanruoka”-menujen alla pääsee siirtymään eri tuotevaihtoehtoihin ilman ylimääräisiä sivulatauksia, salamannopeasti. Kokeile!

Ja koska kyseessä on Suomi, sivusto on monikielinen: tällä hetkellä se löytyy neljällä eri kielellä ja lisää on tulossa.

Verkkosivun siisteimmät tekniset ominaisuudet:

  • Woocommerce
  • Räätälöidyt sisältötyypit (Custom Post Types) & edistyneet kenttätyypit (Advanced Custom Fields)
  • Edistynyt välimuisti ja nopeusoptimointi
  • SEO-vahvuuden ja käyttäjien luoman sisällön säilyttäminen uuteen sivustoon siirryttäessä.

Uusi sivusto käyttää Woocommercea, sisältää edistyneitä kenttätyyppejä käyttäviä räätälöityjä sisältötyyppejä ja hyödyntää edistynyttä välimuistia sekä nopeusoptimointia. Siirtyminen vanhasta sivustosta uudelle alustalle asetti haasteen vanhan sivun SEO-vahvuuden säilyttämisen muodossa. Pidimme kuitenkin huolta, että blogipostauksien ja muun sisällön avulla saavutettu SEO-voima säilyi sivu-uudistuksen jälkeenkin. Iso osa sivuston sisällöstä koostuu koiranystävien tarinoista ja kokemuksista raakaruokinnasta ja MUSHista.

 

Making raw dog food accessible 1

Tarvitsetko  räätälöidyt, viimeisintä huutoa olevat WordPress-sivut? Sivut, jotka vielä muutama vuosi sitten olisivat vaatineet yritystason sisällönhallintajärjestelmän, mutta jonka voimme toteuttaa maailman eniten käytetylle alustalle? Ota yhteyttä Sebastianiin tai Jonathaniin jo tänään, niin me hoidamme homman!