Maitokolmio – Maito pitää Pohjanmaan voimissaan

Maitokolmio on pieni pohjalainen maito-osuuskunta, jolla on vahvoja brändejä tuoteportfoliossaan, mutta jonka tunnettuus on ollut melko heikkoa. Meijerialalla on kilpailijoista erottuminen on haastavaa.

Tuskin missään muussa tuotekategoriassa eri valmistajien tuotteet näyttävät keskenään niin samalta ja myyntiargumentit ovat niin samankaltaisia. Ainoaksi keinoksi jää yrityskulttuuri ja tapa viestiä.

Genero loi yhdessä asiakkaan kanssa konseptin Maitokolmion markkinoinnille: Maitokolmio esitellään vahvasti paikallisena haastajana. Kerrotaan pilke silmäkulmassa tarinaa pienestä, terveen itsevarmasta toholampilaisesta meijeristä, joka valmistaa aitoja, hyvänmakuisia maitotuotteita ja haluaa pitää Pohjanmaan maaseudun elinvoimaisena.

Ei ihan tavallinen pohjalaiskylä

Maitokolmion fit-rahkojen mainostamiseen loimme konseptin, joka pohjaa vahvasti ”Maito pitää Pohjanmaan voimissaan” -ajatukseen ja on samalla kunnianosoitus Uderzo & Gocinnyn klassislle Asterix-sarjakuville. Toholammista ja toholammilaisista tuli brändin monilla tavalla voimakkaita ja vinolla filosofialla varustettuja brändilähettiläitä.

 

 

Tiimi

 

Team Leader – Linda Kass

Senior Copywriter – Jarno Penttinen

Copywriter – Irene Laitila

Art Director – Malin Sjöberg

Growth Hacker – Sami Huttunen

Producer – Patrik Wargh

Director, Editor – Jukka Eggert