Kokkikartano – Verkkosivujen uudistus

Tausta

Kokkikartano on pieni keravalainen ruokatehdas, joka on kasvattanut markkinaosuuttaan vahvasti viime vuosina. Yrityksen perusajatus on valmistaa hyvää perusruokaa laadukkaista, mielellään kotimaisista raaka-aineista. Kokkikartano on haastanut valmisruokamarkkinat paitsi ruokiensa laadulla ja maulla, myös persoonallisella lähestymistavallaan ja markkinoinnillaan, jossa se on tarkastellut kriittisesti paitsi koko valmisruokabisnestä, myös itseään.

Kokkikartanon verkkosivut olivat kuitenkin vanhentuneet. Yritys valitsi Generon uudistamaan ne vastaamaan brändin ilmettä ja tukemaan paremmin yrityksen liiketoimintaa.

Haasteet

Kokkikartanon nettisivut olivat jääneet ajasta jälkeen. Sivusto ei ollut responsiivinen, navigointi ja tuotteiden hakeminen oli hankalaa ja hakukoneet ohittivat sivuston aivan liian usein. Sivuston kuva- ja tekstisisältö ei vastannut muuta markkinointia.

Uusien sivujen tuli olla responsiiviset ja helpot päivittää. Sivujen rakennetta haluttiin selkeyttää ja pääasian, eli tuotesivujen löytäminen tehdä helpoksi. Myös hakukoneet tuli ottaa huomioon sivustoa suunnitellessa. Nettisivujen ilmettä ja tone of voicea piti muuttaa vastaamaan brändin markkinointia.

Toteutus

Kokkikartanon uuden sivuston alustaksi valittiin WordPress, jolle rakennetut sivut ovat mobiiliystävälliset ja helpot ylläpitää myös ilman erityisosaamista. 

 

Kokkikartano – Verkkosivujen uudistus 3

 

Suunnittelu tehtiin ”mobile first” -periaatteella. Tällä tavoin varmistettiin paras mahdollinen käyttökokemus esimerkiksi puhelimella selailtaessa.

Sivustolle suunniteltiin konsepti, jonka ytimessä ovat tuotteet, raaka-aineet ja valmistustapojen läpinäkyvyys. Uusilla sivuilla esimerkiksi uutuustuotteiden nostaminen esille on helppoa. UX-suunnittelun keinoin varmistettiin, että sivuilla on helppo navigoida ja löytää etsimänsä. 

Sivuston visuaalinen ilme uusittiin vastaamaan brändin imagoa ja tekstit kirjoitettiin brändin markkinoinnissa käytetyn “keravan kielen” mukaisiksi. Hakukoneoptimoinnilla varmistettiin, että sivuston sisältö löytyy helposti googlella ja muilla hakukoneilla.

 

Tulokset

”Yhteistyö Generon kanssa on ollut sujuvaa ja helppoa. He ovat sopivalla tavalla haastaneet ajatteluamme ja kärsivällisesti käyneet läpi digimaailman saloja kanssamme. Uudella verkkosivulla olemme pystyneet nostamaan läpinäkyvyyden ja avoimuuden uudelle tasolle modernilla ja raikkaalla otteella.  Myös sivujen päivitys on merkittävästi helpompaa ja sivusto mahdollistaa monia uusia tapoja tuoda esille markkinointiviestinnän asioita. Suosittelen lämpimästi yhteistyötä Generon kanssa.” – Kokkikartanon markkinointi