Helsinki Marketing – 20 näkökulmaa vapauden puolesta

Konseptoimme, suunnittelimme ja tuotimme Helsinki Marketingille kolme sisältökokonaisuutta MyHelsinki-sivustolle.

Laajin niistä oli Helsinki Freedom -kokonaisuus. Helsinki on kansainvälisesti vertailtuna yksi onnellisimmista, turvallisimmista ja yhdenvertaisimmista paikoista elää. 20 jutun sarjassa kerroimme, miltä Helsingin vapaudet näyttävät ulkomailta tänne muuttaneiden ja lainsäädännön näkökulmasta. Tutustu Helsinki Freedom -sisältöihin:

Helsinki Freedom | My Helsinki

Helsinki Marketing - 20 näkökulmaa vapauden puolesta 9

Helsinki Marketing - 20 näkökulmaa vapauden puolesta 8

Helsinki Marketing - 20 näkökulmaa vapauden puolesta 3

Tukea paikallisille yrittäjille

Keväällä 2020 toteutimme sisältökokonaisuuden, jonka tarkoituksena oli tukea helsinkiläisiä yrittäjiä vaikeana aikana. Haastattelimme yrittäjiä ja kysyimme, minkälaisia innovaatioita he olivat kehittäneet poikkeustilanteessa. Teimme myös sisältöjä, joissa nostimme esiin paikallisia palveluita. Tutustu sisältöihin:

Sara Andersson & Hetki Helsinki: Tuolijoogalla taukoja etätyöpäiviin | My Helsinki

Jarkko Kallio & Frenn: Voimme auttaa toisiamme | My Helsinki

Laura Tarkka & Kämp: Hotelliaamiainen kotiin kuljetettuna | My Helsinki

Helsinki Marketing - 20 näkökulmaa vapauden puolesta

Innovatiivisesti pimeydestä

Kolmannessa sisältökokonaisuudessa käsittelimme pimeyttä innovatiivisesti konseptoiduilla sisällöillä ja kerroimme, miten ulkomailta tänne muuttaneet voisivat oppimaan sietämään pimeää vuodenaikaa. Tutustu sisältöihin:

How we embrace the darkness | My Helsinki

Helsinki’s winter is also a blessing | My Helsinki

Helsinki darkness challenge | My Helsinki

Helsinki Marketing - 20 näkökulmaa vapauden puolesta 6

Loimme sisältökokonaisuuksille myös vahvat kuvakonseptit, jotka toivat Helsinkiä ja haastateltavia esille elämyksellisesti ja persoonallisesti.

”Olemme tehneet Generon kanssa menestyksekästä yhteistyötä sisällöntuotannossa vuodesta 2018 asti. Sisältökokonaisuuksien ideointi, konseptointi, tuotanto ja loppuun saattaminen on aina sujunut asiantuntevasti, joustavasti, lämmöllä ja huumorilla. Olemme saaneet arvokasta apua näkökulmien ja haastateltavien löytämiseen, teemojen visualisointiin sekä tietysti itse teksteihin.

Vuoden 2020 aikana tehdyt sisällöt paitsi vastasivat pandemian tuomiin haasteisiin, loivat myös katsetta sen yli siihen, miten Helsingistä voi nauttia nyt ja tulevaisuudessa. Analytiikan valossa myös lukijamme pitivät sisällöistä.

Erityisen arvokasta meille oli kansainvälisten seuraajiemme kiinnostus Helsinki Freedom -sisältöihin. Oli ilo huomata, että lukijat viettivät Freedom-juttujen parissa keskimääräistä pari minuuttia enemmän niitä lukien ja sosiaalisessa mediassa jakaen.”

Maarit Kivistö, MyHelsinki-sivuston päätoimittaja, Helsinki Marketing

Tiimi:

Sisältöstrategi –Tiina Tuppurainen 
AD – Jenni Jokela
AD – Iida Kiviranta
Valokuvaaja – Jirina Alanko 
Account Director – Anna Pasanen