Helen – Asiakasmedia, jollaista ei ole toista

Tavoite

Energiayhtiö Helen halusi uudistaa asiakasviestintäänsä entistä rohkeampaan ja vaikuttavampaan suuntaan. Lisäksi tavoitteena oli tuottaa sisältöjä monikanavaisesti ja digilähtöisesti.

Ratkaisu

Kirkastimme konseptointityössä sen, miten Helenin brändi näkyy viestinnässä ja sisällöissä. Jalkautimme Helenin strategiset tavoitteet monikanavaiseksi asiakaslehtikonseptiksi. Se kurottaa kohti tiedejournalismia: joka numerossa on laaja megatrendejä ja -ilmiöitä käsittelevä teemakokonaisuus.

Helen-lehti auttaa hahmottamaan kokonaisuuksia ja rohkenee yllättää. Helen on asiakasmedia, jonka kaltaista ei ole toista. Monikanavainen toteutus mahdollistaa lehteen ja digiin tehtyjen sisältöjen käyttämisen kaikissa kanavissa.

Helen - Asiakasmedia, jollaista ei ole toista

Tulokset

Syksyn 2020 sisältötutkimuksessa Helen-lehti sai poikkeuksellisen hyvät arvosanat. Sen huomioarvo (92 %), lukeminen sekä koettu hyödyllisyys olivat erittäin korkealla tasolla perinteisiin asiakaslehtiin verrattuna. Lukijapalautteet vahvistavat, että brändimielikuvan välittämisessä on onnistuttu.

Helen - Asiakasmedia, jollaista ei ole toista 5

Lehden sisältöjä julkaistaan myös helen.fi-palvelussa, jonka lukijamäärät ovat nousseet merkittävästi vuonna 2020.

Lehti on menestynyt myös kilpailuissa. Sen visuaalisuus palkittiin ICMA 2019 -kilpailussa kannen, typografian ja taiton osalta. Tuomaristo kiitti erityisesti oivaltavaa kuvitusta ja modernia lukijalähtöisyyttä.

Helen - Asiakasmedia, jollaista ei ole toista 4

Helenin tiimi:

Sohvi Salmelin
Mia Virolainen
Seija Uusitalo

Generon tiimi:

Vastaava tuottaja – Jouko Vuorela
Vastaava tuottaja – Leena Seppinen
AD – Mikko Hirvonen
Sisältöstrategi – Katarina Cygnel-Nuortie
Head of Creative – Jessica Leino
Asiakkuusjohtaja – Arja Kulmala