Gold&Green – verkkosivuston uudistus paransi orgaanista näkyvyyttä ja laski mainonnan kuluja

Tausta

Suomalainen Gold&Green on yritys Nyhtökaura®-innovaation takana. Nyhtökauraon kasvipohjainen proteiinipitoinen elintarvike, joka muuttaa maailmaa, on terveellistä, helppoa valmistaa ja ennen kaikkea maistuu hyvälle. Nyhtökaura® lanseerattiin Suomessa vuonna 2015 ja tänä päivänä sitä myydään kansainvälisesti ympäri Eurooppaa. Lue yrityksen koko tarina.

Tavoitteet

Gold&Green Foodsin ja Generon yhteistyön päätavoitteena oli toteuttaa verkkosivuuudistus, joka parantaisi Gold&Greenin verkkosivujen orgaanista näkyvyyttä sekä käytettävyyttä globaalisti, mobiililaitteet huomioiden. Kaikki eri alustoilla olleet kieliversiot haluttiin yhdistää yhteen alustaan. Lisäksi verkkosivuille haluttiin integroida ulkoinen käännöspalvelu helpottamaan sisältöjen kääntämistä. Tavoitteena oli myös luoda verkkosivuille modernimpi yleisilme sekä aiempaa miellyttävämpi käyttäjäkokemus.

 

 

Oivallukset

Projekti alkoi verkkosivujen ja tunnistettujen ongelmakohtien analysoinnilla. Teimme sivustolle kattavan SEO-analyysin, jonka pohjalta verkkosivuille luotiin uusi kävijäystävällinen ja konversioita tukeva rakenne.

Kun asiakas oli hyväksynyt rakenteen, alkoi visuaalinen suunnittelu, jonka ydin oli luoda brändille kautta linjan tunnistettava visuaalinen ilme. Uusi ja vanha yhdistyivät suunnittelussa luontevalla tavalla, sillä asiakas halusi säilyttää vanhasta sivustosta joitain elementtejä, mutta pakkausuudistukset puolestaan toivat uusia elementtejä sivuston ilmeeseen.

Verkkosivujen tekniseksi alustaksi valittiin WordPress, joka mahdollistaa helpon, monipuolisen ja joustavan sisällönhallinnan. Lisäksi WordPress toimii hyvin eri kieliversioille.

Gold & Green

Lopputulos

Varsinainen toteutus tehtiin siten, että kansainvälisen sivun alle luotiin kieliversiot Suomi, Hollanti, Ruotsi, Norja, Tanska ja Iso-Britannia. Sivustolle asennettiin kävijäseuranta ja analytiikka asiakaskokemuksen ja sujuvan asioinnin takaamiseksi. Vanhoille urleille luotiin uudelleenohjaussiten, että ennen uudistusta saavutettu näkyvyys oli mahdollista säilyttää.

Yhteistyö sujui moitteettomasti, ja lopputuloksena syntyi tyylikäs ja luotettava verkkosivusto, jonka suunnitteluratkaisut viestivät positiivista yrityskuvaa ja tukevat parhaalla mahdollisella tavalla asiakkaiden kävijäkokemusta eri kieliversioiden ja mobiililaitteiden osalta.

– Verkkosivujen SEO-ystävällinen rakenne on kasvattanut sivuille globaalia orgaanista liikennettä, mikä puolestaan on vähentänyt mainonnan tarvetta ja madaltanut Google Ads -mainonnan kustannuksia. Erityistä kiitosta annan sujuvan yhteistyön lisäksi verkkosivuille toteutetusta laskurista, jolla on mahdollista selvittää mitä hyvää #Nyhtiliike tekee itselle ja ympäristölle, Gold&Green Foods -yhtiön markkinointijohtaja Annette Kauppinen sanoo.

Gold & Green

Uudistuksen myötä kaikki eri alustoilla aiemmin olleet sisällöt ja kieliversiot ovat nyt yhtenäkokonaisuutenayhden domainin alla. Järjestelmään integroitu käännöspalvelu Transfluent mahdollistaa sisältöjen käännösten tilaamisen ja hallinnan suoraan taustajärjestelmästä. Myös uusien kieliversioiden lisääminen on jatkossa helppoa. Sisältöjen kategorisoinnilla on saatu sivustolle lisää orgaanista näkyvyyttä.