Etuovi.com ja Vuokraovi.com – Lisää näkyvyyttä Suomen laajimmille asumisen palveluille

Tausta

Etuovi.com on Suomen kattavin asuntokaupan ja asumisen verkkopalvelu, joka tarjoaa markkinapaikan myytäville asunnoille, sekä sisältöä asunnon hankintaan, sisustamiseen, remontointiin ja rakentamiseen liittyen. Vuokraovi.com on puolestaan Suomen laajin vuokra-asuntojen markkinapaikka. Etuovi.com ja Vuokraovi.com ovat tehneet Generon kanssa yhteistyötä vuodesta 2015 alkaen. Genero auttaa kasvattamaan molempien verkkopalvelujen näkyvyyttä ja löydettävyyttä.

Etuovi.com ja Vuokraovi.com ovat osa mediakonserni Alma Median palveluvalikoimaa. Alma Media on voimakkaasti uudistuva monikanavainen mediayhtiö, jonka liiketoimintaan kuuluvat valtakunnallinen, alueellinen ja paikallinen media, digitaaliset kuluttaja- ja yrityspalvelut, koulutukset, tapahtumat, ammattikirjallisuuden julkaiseminen sekä paino- ja jakeluliiketoiminta. Asumisen verkkopalvelujen lisäksi Genero on auttanut kasvattamaan myös muiden Alma Median palvelujen näkyvyyttä. Alma Median kärkibrändejä ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti ja Monster.

Asiakkaan kommentti:

”Yhteistyö Generon kanssa sujuu hyvin. Yhdessä määritelty strategia ja selkeät tavoitteet hakukoneoptimoinnin suhteen ovat tärkeimmät toimintaa ohjaavat tekijät. Kun perusteet laitettiin heti aluksi kuntoon, olemme pystyneet tekemään heti toimivia ratkaisuja. Arvostan suuresti sitä, että Generossa on sisäistetty meidän toimialamme haasteet ja ymmärretään tarkkaan, mikä on tärkeää ja mikä ei.” – Jens Schnabel, tuotepäällikkö, Etuovi.com ja Vuokraovi.com/Alma Mediapartners Oy

“SEO-tekeminen on meille pitkäjänteistä ja jatkuvaa työtä, jota riittää niin paljon kuin on aikaa käytettävissä. Genero on auttanut meitä tunnistamaan, mihin keskittyä SEO-tekemisessä parhaiden tulosten saavuttamiseksi. SEO-strategian määrittämiseen olemme saaneet apua Generon laajasta osaamispohjasta ja erityyppisten verkkosivustojen tuntemuksesta.” – Marjaana Lehtimäki, tuotepäällikkö, Etuovi.com Sisällöt/Alma Mediapartners Oy

Haaste

Etuovi.com ja Vuokraovi.com ovat suosittuja asumisen verkkopalveluja, joiden löydettävyys orgaanisissa hakutuloksissa haluttiin varmistaa hakukoneoptimoinnilla. Tavoitteena oli hakukonenäkyvyyden kasvattaminen niin, että uudet ja nykyiset käyttäjät löytävät palvelun entistä paremmin.

 

Ratkaisu

Molemmille palveluille tehtiin SEO-strategia ja kattava toimenpidesuunnitelma teknisen analyysiin ja avainsanatutkimuksen perusteella. Optimoinnin aikana verkkopalvelujen hakukoneystävällisyyttä ja käytettävyyttä on parannettu sisällöllisillä, rakenteellisilla ja teknisillä muutoksilla. Jatkuvana tavoitteena on kasvattaa ja laajentaa palvelujen orgaanista näkyvyyttä, sekä kehittää samalla parempaa palvelua käyttäjille.

 

 

Tulokset

Jatkuva panostus näkyvyyden kasvattamiseen on tuottanut tulosta molemmille palveluille. Palvelujen löydettävyys on parantunut huomattavasti, joka näkyy orgaanisen liikenteen merkittävänä kasvuna.  Näkyvyyden parantumisesta kertovat myös avainsanojen korkeammat sijoitukset hakutuloksissa. Etuovi.comissa vieraili 50 % enemmän kävijöitä heinäkuussa 2017 verrattuna vuoteen 2015. Vuokraovi.comissa kävijöitä oli vastaavana aikana 37 % enemmän.

 

Etuovi.com ja Vuokraovi.com - Lisää näkyvyyttä Suomen laajimmille asumisen palveluille