Friends & Brgrs – Esimerkki onnistuneesta growth marketingista
Tausta
Growth marketing co. Genero sekä fresh casual -hampurilaisketju Friends & Brgrs käynnistivät yhteistyönsä vuonna 2014, Friends & Brgrs aloitellessa toimintaansa Pietarsaaressa.
Friends & Brgrs on kasvanut yhteistyömme aikana yhdestä pietarsaarelaisesta ravintolasta kansainväliseksi hampurilaisketjuksi, jolla on jo neljä ravintolaa Suomessa, yksi Tanskassa, ja uusin ravintola avataan syksyn 2017 aikana Saksaan.
Friends & Brgrsin haasteena oli vähillä varoilla saada itsensä erottautumaan markkinoiden muista hampurilaisravintoloista.
Olemme hyödyntäneet Friends & Brgrsin markkinoinnissa mahdollisimman tehokkaasti ravintoloita, nettisivuja, sosiaalista mediaa, blogiyhteistyötä sekä lehdistöä. Olemme tietoisesti halunneet panostaa mahdollisimman vähän ostettuun mediaan. Friends & Brgrs on siksi jakanut herkullisten burgereidensa sanomaa sosiaalisessa mediassa sekä puskaradion kautta. Facebook-mainontaa on hyödynnetty kattavuuden kasvattamiseen sosiaalisessa mediassa.
Menestystekijöinä growth marketing -strategia & brändipositiointi
Generon kehittämä growth marketing -strategia sekä terävä brändipostitiointi on ollut avainasemassa Friends & Brgrsin markkinointimenestyksessä.
Yhteistyö aloitettiin hiomalla Friends & Brgrsin brändipositiointi, visuaalinen identiteetti sekä viestintäkonsepti ensiksi yhdessä kuntoon.
Rakensimme tämän jälkeen Friends & Brgrsille WordPress-nettisivut. Nettisivujen viestinnän ytimestä löytyy brändivideo, ruokalista sekä blogi. Nettisivuilla käy vuosittain satoja tuhansia katsojia.
Viestintäkonsepti rakennettiin niin, että annamme mahdollisimman totuudenmukaisen kuva siitä, miten Friends & Brgrsilla työskennellään. Ei siis mitään kikkailua! Sisällöntuotannossa keskitytään tuottamaan sellaista sisältöä, josta kohderyhmä pitää. Friends & Brgrsin tarina kerrotaan tavalla, jolla puhuisimme omille ystävillemme. Olemme sosiaalisessa mediassa rakentaneet läheisen suhteen Friends & Brgsin sekä heidän ystäviensä välille.
Yhteistyömme ensimmäinen merkkipaalu oli ravintolan lanseeraaminen Pietarsaareen. Aloitimme brändin tunnettuuden lisäämisen jo muutamaa kuukautta ennen ravintolan avajaisia.
Helsinkiin avatun ravintolan lanseeraus tehtiin sosiaalisessa mediassa sekä lehdistö- ja blogiyhteistyötilaisuutta hyödyntäen. Näin saimme luotua pitkän jonon ravintolan eteen avajaispäiväksi.
Lue lisää yhteistyöstämme Friends & Brgrsin kanssa:
Näin Friends & Brgrs avasi ravintolansa Helsinkiin.
Näin Equity for friends -joukkorahoituskampanja kerrytti 980 000 euroa 550 sijoittajalta, muutaman viikon aikana.
Tulokset