Beamex – Lisää myyntiliidejä hakukoneoptimoinnin ja digitaalisen mainonnan avulla

Tausta

Beamex on Pohjanmaalla sijaitseva, globaalisti toimiva yritys, joka valmistaa kalibraattoreita teollisuuden käyttöön. Beamex kuuluu alallaan maailman viiden tunnetuimman yrityksen joukkoon.

 

BEAMEX – Mistä yritykselle lisää liidejä?

 

Haaste

Beamex halusi lisää myyntiliidejä. Koska perinteinen markkinointi ei ollut tarpeeksi tehokasta maailmanlaajuisesti toimivalle yritykselle, se oli aloittanut inbound-markkinoinnin* ja ottanut käyttöönsä HubSpot-markkinointiautomaatiojärjestelmän. Saavutettuihin tuloksiin ei kuitenkaan oltu tyytyväisiä, joten Beamex kääntyi Generon puoleen.

* Inbound-markkinoinnissa liidejä ja asiakkaita houkutellaan mielenkiintoisen ja hyödyllisen sisällön avulla. Asiakas löytää itse yrityksen luo, kun hän on siihen valmis, etsiessään ratkaisua pulmaan netissä.

 

Toteutus

Nettisivujen kävijämäärän kasvattaminen sekä konversioiden lisääminen ovat kriittisiä tekijöitä liidien tuotannossa. Genero aloitti työnsä muokkaamalla Beamexin nettisivujen sisältöä hakukoneystävällisemmäksi orgaanisen liikenteen kasvattamiseksi.

Orgaanista liikennettä päätettiin tukea Google Adwords -mainonnan ja remarketingin avulla. Kerätyn datan avulla mainontaa optimoitiin ja kohdistettiin entistä tarkemmin ja tehokkaammin. Parhaiten toimivia sisältöjä mainostettiin Google Adwordsissa myös eri kielillä.

 

Tulokset

Facebook-mainonta osoittautui varsin tehokkaaksi, sillä liidien määrä kasvoi reippaasti. Puolessa vuodessa Beamexin nettisivujen sosiaalisesta mediasta tullut kävijämäärä on noussut 38-kertaiseksi. Samassa ajassa Beamexin liidien tuotanto sosiaalisesta mediasta on yli kymmenkertaistunut.

Menestyksekkäimmässä kampanjassamme Beamex sai Generon avustuksella liidejä Facebookista reilusti alle yhden euron hintaan. Hinta on historiallisesti katsottuna erittäin edullinen.

Hakukoneoptimoitu sisältö tuo nyt ilmaista liikennettä Beamexin nettisivuille pitkälle tulevaisuuteen.

 

Beamex – Mistä yritykselle lisää liidejä? 2