Arcada – sitouttavaa sisältöä varankeruukampanjaan

Taustaa

Ammattikorkeakoulu Arcada ja Growth Marketing Co. Genero aloittivat yhteistyönsä vuoden 2018 alussa Arcada-ammattikorkeakoulun suunnitellessa uutta varainkeruukampanjaa. Genero ja Arcada olivat tehneet yhteistyötä jo aiemmin Arcadan rekrytointikampanjassa, joten Generon tulokselliset toimintatavat olivat Arcadalle jo ennestään tuttuja.

 

Arcada - sitouttavaa sisältöä varankeruukampanjaan 7

 

Huomisen sankarit -konsepti

Varainkeruukampanjat ovat lähtökohtaisesti haastavia. Raha on asia, jota ei haluta tuhlata mihin sattuu. Haasteena olikin saada yritysten lisäksi myös yksityishenkilöt sitoutumaan kampanjaan ja tekemään lahjoituksen Arcadan varainkeruukampanjaan.

Ryhdyimme Generolla pohtimaan millaista viestiä varainkeruukampanjassa kannattaa tuoda esiin. Päädyimme yhdessä asiakkaan kanssa siihen, että haluamme herätellä ihmiset pohtimaan: mitä jos Arcadan ammattikorkeakoulua ei olisikaan? Miten kävisi ruotsinkielisille palveluille eri aloilla, kuten hoitoalalla taikka kulttuurialalla? Arcada tarjoaa ruotsin- ja englanninkielistä koulutusta muun muassa liikunnan, sosiaali- ja terveydenhuollon, talouden, kulttuurin, median ja tekniikan alalla.

Konseptin pohjalta loimme Arcadan varainkeruukampanjalle oman laskeutumissivun, markkinointisuunitelman, sisältösuunnitelman Arcadan eri viestintäkanaviin sekä Huomisen sankarit -mainoksen.

 

 

 

 

 

Arcada - sitouttavaa sisältöä varankeruukampanjaan 10

 

Arcada - sitouttavaa sisältöä varankeruukampanjaan 11

 

Tulokset

Arcadan varainkeruukampanja on edelleen käynnissä, mutta elokuuhun 2018 mennessä näyttökertoja on ollut 1 985 270. Tee lahjoitus -sivulla on käynyt noin 5800 kävijää. Huomisen sankarit -mainosvideota puolestaan on katsottu 149 248 kertaa.

Maaliskuussa 2018 Arcada julkaisi lehdistötiedotteen, jossa kerrottiin, että lahjoituksia on tullut kaksi miljoonaa euroa. 

Varainkeruukampanjan tarkoituksena on vahvistaa Arcadan pitkäjänteistä ja määrätietoista työtä kestävän tulevaisuuden hyväksi, kaksikielisyyttä sekä yhteiskunnan monimuotoisuutta. Kampanjan aikana kerätyt varat osoitetaan Arcadan peruspääomaan ja tuotto käytetään korkeakoulun toiminnan hyväksi. Arcadan varainkeruukampanja on käynnissä 31.12.2018 saakka.

Konsepti: Genero

Tuotantoyhtiö: No-office

 

Arcada - sitouttavaa sisältöä varankeruukampanjaan 4