Facebook-mainonta suoraan uutisvirrassa

Growth hacking

Oletko kiinnostunut mainostamaan nettisivuasi, kampanjasivuasi tai tiettyä verkkokauppasi tuotetta Facebookissa? Mikäli vastasit kyllä, kannattaa jatkaa lukemista. Facebook tarjoaa nyt nimittäin uuden ja varsin toimivan mainostyypin, jota kannattaa ehdottomasti kokeilla. Tässä postauksessa kerron, mitä ovat mainokset uutisvirrassa ja miten niitä tehdään.

Mitä ovat mainokset uutisvirrassa?

Uutisvirrassa näkyvät mainokset ilmestyvät keskelle käyttäjän omaa uutisvirtaa, jossa kavereiden päivitykset näkyvät. Ne eivät tarkoita samaa kuin sponsoroidut postaukset.

Uutisvirtamainos näyttää siltä kuin se olisi postaus, joka on peräisin Facebook-sivultasi, mutta sen otsikko, teksti ja kuva ovat samat kuin oikeassa kolumnissa näkyvässä pienessä mainoksessa. Uutisivirtamainoksen linkki johtaa Facebookin ulkopuoliselle sivustolle.

Uutisvirta_mainoksen_tekeminen

Tämä mainostyyppi kannattaa valita, jos mainostat Facebookissa omalla sivustollasi sijaitsevia kohteita. Uutisvirtamainoksen voi tehdä ainoastaan linkeille, jotka johtavat ulos Facebookista. Mainostyypin tulokset ovat olleet oikean reunan pikkumainoksiin verrattuna loistavia, joten sitä kannattaa ehdottomasti kokeilla. Lisää tuloksista seuraavaksi.

Kuinka tehdään uutisvirtamainos?

1. Klikkaa Mainosten hallinnassa Luo mainos -painiketta.

2. Kirjoita ensimmäiseen kenttään sivustosi url-osoite ja klikkaa Enter.

3. Nyt näet mainokset esikatseluikkunassa ja voit muokata niitä. Kirjoita mainokselle otsikko, teksti ja lisää kuva.

4. Muokkaa uutisvirtamainoksen linkin kuvausteksti.

Uutisvirta_mainoksen_tekeminen

 

5. Luo kohderyhmä ja tee muokkaukset kampanjaan kuten tavallisestikin.

6. Klikkaa Tilaa-painiketta.

Mainosten hallinta erottelee automaattisesti mainostilillesi uutisvirtamainoksen ja oikean kolumnin mainoksen, joten molempien mainostyyppien saavuttamia tuloksia on helppo seurata ja vertailla.

Kuinka hyvin se sitten toimii? Tällaiset olivat ensimmäiset testitulokseni

Kuten jo tiedämme, Facebookissa mainokset uutisvirrassa saavuttavat paremman CTR:n kuin oikean kolumnin pikkumainokset. Kahden päivän testin jälkeen pystyinkin jo näkemään suuren eron CTR:ssä näiden kahden mainostyypin välillä.

Tässä näet tulokset kahdesta samasta mainoksesta, samalla tekstillä ja kuvalla, kahden päivän näkyvyyden jälkeen:

 Uutisvirtamainos: CTR 3.354% vs. Oikean kolumnin mainos: CTR 0.00%

Kuten tuloksista näkyy, kannattaa ehdottomasti kokeilla uutta mainostyyppiä. 🙂 Oletko jo kokeillut? Millaisia tuloksia sait?