Sopiiko Facebook-mainonta yrityksellesi?

Growth hacking

Mietitkö, miten markkinoida yritystäsi parhaalla mahdollisella tavalla, ja lisäksi kustannustehokkaasti? Facebook-mainonta saattaa olla etsimäsi ratkaisu. Kokosimme sinulle muutamia hyviä syitä kokeilla Facebook-mainontaa. Facebook mainonta sopii sinulle, jos:

 1. Haluat heti tietää, toimiiko mainoksesi vai ei

Facebookissa voit seurata mainostesi tehokkuutta reaaliajassa. Tämä on yksi merkittävimmistä eroista perinteiseen mainontaan nähden. Perinteisessä markkinoinnissa saatat joutua tekemään varsin laajaa salapoliisistyötä ennen kuin saat selville, miten mainoksesi on toiminut. Facebook-mainontasi tuloksellisuutta voit seurata vaikkapa kännykästäsi.

 

2. Haluat kohdistaa mainoksesi tietyille kohderyhmille

Facebook-mainonta on hyvä keino saada uusia asiakkaita, sillä niin moni on tavoitettavissa Facebookin kautta. Facebook on tästä syystä yksi tämän hetken suosituimmista mainoskanavista. Tarkkojen kohdennusmahdollisuuksien ansiosta oikean kohdeyleisön tavoittaminen on helppoa. Mainoksen voi kohdistaa esimerkiksi uusille potentiaalisille asiakkaille, jotka muistuttavat Facebook-käyttäytymiseltään jo olemassa olevaa asiakaskuntaasi. Toisaalta yleisöstä voi rajata pois tiettyjä kohderyhmiä, joille et halua kohdentaa viestiäsi. 

 

3. Haluat saada optimaalisen hyödyn budjetistasi

Facebook-mainonta on kustannustehokas tapa tehdä mainontaa. Mikäli mainos ei toimi halutulla tavalla, voit koska tahansa keskeyttää kampanjasi, ilman kuluja. Siirrä mainos hetkeksi syrjään muokkausta varten, ja julkaise uusi tehokkaampi versio kun olet valmis. 

 

4. Sinulla on aikaa ja halua optimoida mainoksiasi

Menestyksekäs Facebook-kampanja vaatii ennen kaikkea paljon aikaa, sillä kustannustehokkuus perustuu mainosten jatkuvaan analysointiin ja optimointiin.

 

5. Olet valmis kommunikoimaan yleisösi kanssa

Lukijoiden on helppo reagoida Facebook-julkaisuihin ja mainoksiin tykkäyksin, kommentein, kysymyksin tai kritiikillä. On tärkeää, että mainostajalla on riittävästi aikaa ja halua kommunikoida aktiivisen yleisönsä kanssa. On hyvän tavan mukaista vastata aina kaikkiin yleisösi kommentteihin ripeästi ja oikealla sävyllä – olivatpa ne sitten ylistäviä ruusuja, neutraaleja kysymyksiä tai piikikkäitä risuja.

 

6. Haluat kehittää toimivan konseptin 

Mainoksen kokonaisvaikutelma on tärkeä. Kuluttajille tulisi heti aueta, mitä brändiä mainostetaan. Parhaiden Facebook-mainosten taustalta löytyy usein sekä hyvä copywriter että taitava graafinen suunnittelija. Kuva ja teksti luovat yhdessä toimivan kokonaisuuden. Facebookin avulla on helppo testata erilaisten kuvien ja viestin yhdistelmiä, ja valita lopulliseen kampanjaan parhaiten toimivat mainokset.  

 

7. Sinulla on hyvä verkkosivusto, jolle ohjaat liikennettä

Facebook on hyvä tapa saada lisää kävijöitä verkkosivustollesi. Sivustosi käyttäjäystävällisyys on tärkeä, jotta asiakkaasi löytävät sivuillesi. Hitaasti tai epäloogisesti toimiva nettisivu on todennäköisimmin vain ärsyttää, ja pahimmillaan se saa asiakkaasi kääntymään brändiäsi vastaan. Varmista siksi, että sivustosi on kunnossa ennen kuin hyödynnät Facebookia kävijämäärän kasvattamiseen.

 

8. Haluat tavoittaa asiakkaasi ja seuraajasi

Vaikka yritykselläsi olisi paljonkin Facebook-seuraajia, niin suurin osa ei kuitenkaan tule näkemään normaaleja postauksiasi. Yksi Facebook-mainonnan tehokkaista muodoista onkin mainostaa postauksiasi. Näin tavoitat seuraajasi kaikkein varmimmin. Facebook-mainonnan avulla voit luoda vaikka rajatun yleisön kotisivuillasi lähiaikoina vierailleista. Tämä helpottaa viestisi leviämisen kohderyhmälle, jolle yrityksesi on jo entuudestaan tuttu. 

 

9. Haluat itse päättää markkinointisi tavoitteet

Haluatko yrityksellesi lisää näkyvyyttä? Enemmän asiakkaita? Lisää myyntiä? Vai ehkäpä lisää kävijöitä kotisivullesi? Löydät Facebookista mainontaasi aina sopivan valmiin tavoitteen. Oikein valittu tavoite varmistaa, että mainontasi on tuloksellista.

 

10. Haluat tavoittaa kohderyhmääsi eri viestein

Haluatko tehdä mainontaa, kuvan ja tekstin yhdistelmällä, videon, jakamasi linkin tai kuvakarusellin keinoin? Kaikki nämä mainosmuodot ovat mahdollisia Facebook-mainonnassa. Voit helposti kokeilla erilaisia konsepteja ja markkinointi-ideoita.

 

11. Haluat tavoittaa mobiilikäyttäjät

Moni selaa Facebookia puhelimellaan. Tämä on hyvä ottaa huomioon erityisesti silloin kun haluat mainostaa uutta sovellusta tai responsiivista sivustoa. Voit katsella jo esikatseluvaiheessa, miltä lopullinen mainos näyttää mobiililaitteella. 

 

12. TAI EHKÄ HALUAT ANTAA HOMMAN OSAAVALLE TOIMISTOLLE, JOKA HOITAA HOMMAN KOTIIN…

Kuulostivatko ensimmäiset 11 kohtaa tutuilta? Mikäli näin on, saattaa Facebook-mainonta olla sinulle ja yrityksellesi kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. Tässä vielä lisätietoa verkkomainonnasta.

Ja, jos haluat käyttää oman aikaasi yrityksesi perusliiketoiminnan parissa, voit antaa Facebook-mainontasi osaavan kumppanin harteille. Markkinointikumppania valitessa kannattaa pohtia, ottaako toimisto huomioon juuri sinun yrityksesi tarpeet ja toimialasi erityispiirteet. Rehellisen ja asiantuntevan toimiston kanssa saat Facebook-mainonnasta suurimman hyödyn.

Genero on täyden palvelun growth marketing -toimisto, joka tuntee asiakkaidensa digitaaliset haasteet. Toteutamme eri toimialoilla toimiville asiakkaillemme menestyksekästä ja liiketoimintaa kasvattavaa markkinointia. Tuloksekas Facebook-mainonta kun vaatii sekä aikaa, että osaamista: mainosten kirjoittamisesta, visuaalisesta suunnittelua sekä mainosten jatkuvaa optimointia. Me hallitsemme tämän kaiken!