MITÄ HAKUKONEOPTIMOINTI ELI SEO ON?

Hakukoneoptimointi (SEO, Search Engine Optimization) tarkoittaa verkkosivustojen näkyvyyden parantamista hakukoneiden maksuttomissa hakutuloksissa. Näin potentiaaliset asiakkaat löytävät tuotteen tai palvelun parhaalla mahdollisella hetkellä eli etsiessään lisätietoa tai aikoessaan ostaa jotakin. Toisin sanoen tehokkaan ja onnistuneen hakukoneoptimoinnin avulla varmistetaan, että asiakas huomaa yrityksen verkossa juuri silloin, kun ostamisen todennäköisyys on suurin.

Hakukoneoptimoinnin hyödyt

  • Kaikki tehty työ tuottaa tulosta vielä pitkänkin ajan päästä
  • Maksuttoman ja relevantin kävijäliikenteen kasvu
  • Laadukkaita liidejä ja enemmän myyntiä

Hakukoneoptimointi koostuu oikeiden avainsanojen valinnasta, tavoitteiden määrittelystä, sivujen voiman kasvattamisestahakukoneoptimoidusta sisällöstä sekä teknisten yksityiskohtien kuntoon laittamisesta. Hakukoneoptimointi vaatii selkeän strategian ja pitkäjänteistä työtä, jonka tulokset eivät näy yhdessä yössä. Pitkällä aikavälillä työ kuitenkin palkitaan tunnettuuden ja myynnin kasvamisella sekä edullisemmalla kävijäliikenteellä.

Hakukoneoptimoinnilla saavuttamiamme tuloksia

Suuri verkkokauppa oli lopettamassa toimintansa Suomessa. Hakukoneoptimoinnilla kaupasta tuli 6 kuukaudessa kannattava.

B2B-sivuston hakukoneoptimointi toi asiakkaallemme 80 liidiä kuukaudessa. Alussa niitä oli 0.

Teknisellä hakukoneoptimoinnilla Suomen neljänneksi suurimmasta portaalista tuli toiseksi suurin 9 kuukaudessa.

Hakukoneoptimoinnilla suuren kiinteistöalan sivuston orgaaninen liikenne kasvoi reilussa vuodessa 292%.

Hatstoren orgaaninen liikenne kasvoi hakukoneoptimoinnilla 95%. Tutustu caseen tästä!

seo case

TESTAA KUINKA NÄYT HAKUKONEESSA JUURI NYT

  1. Tee haku tärkeimmän tuotteesi tai palvelusi nimellä ja katso löydätkö oman sivusi hakutulosten joukosta. Älä siis käytä brändisi tai yrityksesi nimeä, sillä sitä uudet asiakkaan harvoin tietävät. Jos esimerkiksi tarjoat suutaripalveluita Helsingissä, kirjoita hakukoneeseen “suutari Helsinki”.
  2. Mikäli yrityksesi verkkosivu löytyy vasta ensimmäisen hakutulossivun alareunasta tai jopa vasta seuraavilta sivuilta, olet potentiaalisilta asiakkailta piilossa.

 

 

LATAA ILMAINEN SEO-OPAS

Toivoisitko sivustollesi enemmän maksutonta liikennettä ja oikeita liidejä? Kokosimme avuksesi 10 helppoa käytännön SEO-ehdotusta, jotka jokaisella nettisivustolla tulisi olla kunnossa.

LATAA OPAS

 

Avainsanatutkimus on hakukoneoptimoinnin perusta

Onnistuneen hakukoneoptimoinnin perustana toimii huolellisesti tehty avainsanatutkimus. Avainsanoiksi kannattaa valita omaan palveluun ja tuotteeseen liittyviä hakutermejä, joita potentiaalinen asiakas voisi käyttää. Lisäksi tarkistetaan eri avainsanojen kuukausittaiset hakumäärät, jotka löytyvät esimerkiksi Googlen Keyword Planner -työkalun avulla. Kun hakuja on enemmän, on SEO-optimoinnin kautta odotettavissa myös liikennettä enemmän.

Avainsanatutkimuksen hyödyt

  • Sivusto pääsee tavoitteisiinsa helpommin
  • Tulosten seuranta on selkeämpää
  • Tarvittavien toimenpiteiden määrittely onnistuu paremmin

Hakukoneoptimoinnin toimenpiteet sekä avainsanojen sijoitusten ja orgaanisen liikenteen kasvun seuranta tehdään avainsanatutkimuksen pohjalta valituille avainsanoille. Näin varmistetaan että tärkeimmät toimenpiteet tehdään ensin ja nähdään millaisia vaikutuksia niillä on sivuston sijoittumisen ja liikenteen kasvun kannalta. Liikenteen seurannassa parhaiten toimivat erilaiset avainsanojen sijoituksia seuraavat ohjelmat, sekä Google Analytics -työkalu.

hakukoneoptimointia räätälöityinä ratkaisuina

Olemme auttaneet eri toimialoilla toimivia asiakkaitamme Suomessa ja Ruotsissa jo vuodesta 2009 kasvattamaan hakukonenäkyvyyttä, lisäämään myyntiä ja saamaan liidejä verkosta hakukoneoptimoinnilla. Kokoamme SEO-palvelupaketin aina asiakkaan tarpeiden mukaan ja tavoitteenamme on mitattava tulosten parantaminen.

Hakukoneoptimointiin kannattaa sijoittaa, koska sen avulla sivustolle voidaan saada suuria määriä liikennettä monin kerroin maksettua hakukonemainontaa halvemmalla. Tarjoamme asiakkaillemme selkeät raportit hakukoneoptimoinnin seurantaan, joten saavutetut tulokset on helppo nähdä.

GENERON SEO-PALVELUN SISÄLTÖ

Hakukoneoptimointi aloitetaan määrittelemällä liiketoiminnan kannalta merkittävimmät avainsanat, joilla sivuston on kannattavaa näkyä hakukoneissa. Nykytilanteen analysoinnin jälkeen suunnitellaan toimenpiteet, joilla saadaan aikaan mahdollisimman suuri hyöty.

Hakukoneoptimoinnin osa-alueet

  • Avainsanatutkimus
  • Tavoitteiden määrittely
  • Sisältöstrategia ja sisällön optimointi
  • Tekninen sivustoanalyysi ja optimointi
  • Sivustorakenteen analysointi ja optimointi
  • Linkitysstrategia ja linkkien hankkiminen
  • Tulosten jatkuva raportointi, seuranta ja analysointi
  • Jatkuva tuki ja konsultointi
  • Räätälöidyt SEO-koulutukset

Genero SEO services Finland

Haluatko kasvattaa sivustosi liikennettä ja myyntiä hakukoneoptimoinnilla?

Pyydä tarjous!

Yhteyshenkilö

Katarina Vepsä

Katarina Vepsä

Account Manager & Partner
+358 50 575 2820
katarina@genero.fi