Kohderyhmiä pitää nykyään puhutella henkilökohtaisemmin kuin koskaan aiemmin. Tämä tarkoittaa sitä, että tarvitaan yhä enemmän luovia ratkaisuja.

UI & UX -suunnittelu

UI-suunnittelu eli käyttöliittymäsuunnittelu

Oletko koskaan miettinyt, että ”olipas tätä verkkopalvelua suorastaan ilo käyttää, niin helppoa se oli”? Tästä on kiittäminen käyttöliittymäsuunnittelua eli UI-suunnittelua (User Interface Design). Käyttöliittymäsuunnittelun päämääränä on tehostaa verkkopalvelun yksittäisiä toimintoja ottamalla huomioon nimenomaan käyttäjän näkökulma ja tapa toimia.

Kun UX-suunnittelussa keskitytään käyttäjäkokemukseen selkeänä ja loogisena kokonaisuutena, ovat UI-suunnittelussa puolestaan tärkeimpiä pienet yksityiskohdat, kuten sivukohtaiset interaktiot, jotta kaikki verkkopalvelun tärkeät toiminnot olisivat käyttäjälle niin intuitiivisia ja itsestäänselviä kuin mahdollista.

Hyvä UI saa ihmisen hyvälle tuulelle. Huono UI saattaa taas pahimmillaan aiheuttaa korkeaa verenpainetta ja turhaa stressiä käyttäjälle ja ainakin se ajaa käyttäjän etsimään toisia, helpommin käytettäviä palveluita.

UX-suunnittelu eli käyttäjäkokemuksien suunnittelu

UX-suunnittelun (User Experience Design) tarkoituksena on suunnitella palveluista loppukäyttäjän kannalta mahdollisimman yksinkertaisia, toimivia ja lisäarvoa tuottavia. UX-suunnittelun lähtökohtana on tutkia miten käyttäjät kokevat tietyn verkkosivun tai -palvelun ja hyödyntää saatuja havaintoja parannusten suunnitellussa.

Rakentaessamme asiakkaillemme sivustoja, sovelluksia ja palveluita, on yhtenä tärkeimpänä periaattenamme käyttäjäkokemuksen maksimointi. Parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttaaksemme testaamme uutta palvelua aina relevantilla kohderyhmällä ennen varsinaista julkaisua.

Me Generolla otamme huomioon myös pienimmät yksityiskohdat. Ota yhteyttä, mikäli haluat tietää lisää tai jos haluat tietää olisiko juuri sinun verkkopalvelussasi jotain parannettavaa.

Kaipaatko tuloksia? Ota yhteyttä!

Me Generolla keskitymme mitattavaan digitaaliseen markkinointiviestintään, joka tähtää asiakasyritystemme tuloksentekoon ja kasvuun. Mittaamme, testaamme ja todennamme kaiken tekemisemme, emmekä tyydy vain miellyttäviin lukuihin.

Jos haluat siirtyä perinteisestä markkinoinnista tuloshakuisempaan digitaaliseen markkinointiin, autamme mielellämme.