Teri-Talot – Kampanja, joka generoi liidejä

1400
Liidit
53 %
Suora liikenne
1200000
Kokonaistavoittavuus

Teri-Talot on suomalainen talonvalmistaja, joka rakentaa asiakkaidensa toiveisiin pohjautuvia räätälöityjä talopaketteja, joissa asiakkaat saavat itse vaikuttaa Teri-Talonsa ulkonäköön, ominaisuuksiin sekä suunnitteluun.

Teri-Talot osallistui kesällä 2016 Seinäjoen asuntomessuille, jossa kävijämäärä nousi 130 000 henkilöön. Asuntomessut ovat talonvalmistajille erinomainen mahdollisuus tavata potentiaalisia asiakkaitaan. Teri-Talot tarvitsi siksi messuille kampanjan, joka tuki myyntiä läpi asiakkaan koko ostoprosessin.  

Genero loi kampanjan, joka generoi liidejä.

”Hyvä omakotitalo ei yksistään riitä, toimintojen on tuettava toisiaan”
– Ulrika, toimitusjohtaja Teri-Talot

Haasteet

Kilpailu on kovaa, kun Suomen kaikki talonvalmistajat kokoontuvat yhteen Asuntomessuille, tapaamaan potentiaalisia asiakkaitaan. Vaikka messuvieraat vierailevat talonvalmistajien messutaloissa, on tärkeää luoda talonrakentajan tunnettuutta myös ennen messuja sekä niiden aikana. Tarvittiin jotain, joka saisi messuvieraat muistamaan Teri-Talot sekä Teri-Talojen uniikin messutalon. Lisäksi tarvittiin messuvierailun jälkeistä muistuttelua Teri-Taloista.

Teri-Talot tarvitsi toisin sanoen markkinointikampanjan, joka generoi liidejä. Siksi tarvittiin asiakkaan ostopolun jokaiseen vaiheeseen erilaisia markkinointitoimenpiteitä.

 

Teri-Talot – Kampanja, joka generoi liidejä 23

 

Toteutus

Jaoimme markkinoinnin useisiin vaiheisiin, ja kytkimme asuntomessukampanjan Teri-Talojen toiseen samanaikaiseen Suomen kaunein Teri-Talo -kampanjaan.

Suomen kaunein Teri-Talo -kampanjan tavoitteena oli lisätä Teri-Talojen tunnettuutta. Loimme toimenpiteitä, joilla saimme kävijöitä nettisivuille ja liidejä hyödynnettäväksi Asuntomessuille.

Loimme myös kampanjasivun Asuntomessuja varten. Hakukoneoptimoinnilla saimme sivustolle orgaanista liikennettä. Samanaikaisesti mainostimme asiaan liittyviä hakusanoja Google Adwordsissa.

 

 

Kampanjasivusto rakennettiin messukävijöitä varten. Sieltä pystyi lataamaan messuoppaan, katsomaan Teri-Talojen messutaloa, ja osallistumaan kilpailuun.

Markkinointikampanja jaettiin puolestaan kahteen vaiheeseen. Ensimmäisessä vaiheessa kävijät aktivoitiin messujen aikana, ja toisessa kerättiin liidejä.

Kampanjan ensimmäisessä vaiheessa yleisöä houkuteltiin Asuntomessuille, ja viestittiin, että Teri-Talot ovat mukana messuilla. Lisäksi kerättiin liidien sähköpostiosoitteita sekä uutistilauksia. Vastalahjaksi osoitteista oli yleisöllä mahdollisuus voittaa lippuja messuille.   

Kampanjan toisessa vaiheessa kerättiin laadukkaita liidejä ihmisiltä, jotka olivat kiinnostuneita sekä Asuntomessuista että Teri-Taloista. Tietoja vastaan arvottiin Teri-Talojen upea lahjakortti. Tällä karsittiin kävijät henkilöihin, jotka olivat aidosti kiinnostuneita asioimaan Teri-Talojen kanssa.

Teri-Talojen omien viestintäkanavien lisäksi mainontaa tehtiin Facebookissa, Instagramissa sekä Google Adwordsissa ja display-verkostossa.

 

Kampanja, joka generoi liidejä

 

Tulokset

Teri-Talojen kampanjasivustolla vieraili 19 000 uniikkia kävijää. Ensimmäisen vaiheen konversioaste oli kokonaiset 17,6 %, ja kampanja saavutti 450 000 henkilöä. Toinen vaihe tavoitti 719 000 henkeä, ja kävijöistä 6,4 % osallistui kilpailuun.

Kampanja tavoitti kaiken kaikkiaan 1,2 miljoonaa henkeä, ja kampanja generoi 1 400 liidiä. Teri-Talojen tunnettuus nousi merkittävästi. Verkkosivujen suora liikenne kasvoi 53 prosentilla, ja orgaaniset haut yrityksen nimellä 28 prosentilla.

Kampanjassa kerätyn datan avulla Teri-Talot voi tehdä menestyksekästä uudelleenmarkkinointia liideilleen sekä potentiaalisille asiakkaille.

 

Teri-Talot – Kampanja, joka generoi liidejä 14