2 300 000

Kokonaistavoittavuus

68 000

Kävijää

13 000

Osallistujaa kilpailuun

Tausta

Snellmanilla on valikoimissaan kuusi erilaista Kunnon jauhelihaa, joiden valmistukseen käytetään ainoastaan pakastamatonta, gm-vapaata lihaa suomalaisilta perhetiloilta. Koska Kunnon jauhelihaa ei missään välissä pakasteta, säilyttää raaka-aineena käytetty tuore käsinleikattu liha sekä makunsa että rakenteensa parhaalla mahdollisella tavalla.

Haaste

Jauheliha on suomalaisille kuluttajille tuttu tuote, mutta harva tulee miettineeksi sen valmistamiseen liittyviä periaatteita. Koska kyseessä on pohjimmiltaan rasiallinen jauhettua lihaa, on tuote-etujen viestiminen kuluttajille haastavaa. Lisäksi kuluttajat tulisi saada tietoisiksi tarjolla olevista erilaisista jauhelihoista.

snellman-mockup-bigger

Ratkaisu

Digitaalisiin kanaviin keskittyvässä kampanjassa päätettiin viestinnässä hyödyntää sekä omaa että ansaittua mediaa. Kampanjan keskiössä oli Snellmanin verkkosivuille rakennettu kampanjasivu, jonka tärkeimpänä tavoitteena oli nostaa esille, millä tavoin Snellmanin Kunnon jauheliha erottuu edukseen. Lisäksi haluttiin korostaa tuotevalikoiman laajuutta esittelemällä eri jauhelihoille soveltuvia reseptejä.
snellman-mockup-02
Pääviestejä sekä reseptejä hyödynnettiin kampanjasivun lisäksi sosiaalisessa mediassa ja verkkomainonnassa. Aiheista kirjoitettiin myös Snellmanin omaan blogiin ja reseptivideoita mainostettiin niin Facebookissa, Instagramissa kuin YouTubessakin. Lisäksi kampanjasivulle houkuteltiin kävijöitä kilpailulla, jossa arvottiin vuoden jauhelihat. Kilpailu toimi samalla kampanjaviestien tehostajana vastausvaihtoehtojen keskittyessä nimenomaan Snellmanin Kunnon jauhelihaan liitettäviin tuote-etuihin.

Tulokset

Kuukauden mittaisen kampanjan aikana eri kanavissa tavoitettiin yhteensä yli 2,3 miljoonaa kuluttajaa todella kustannustehokkaasti ja niinpä kampanjaan varatusta budjetista käytettiin lopulta hieman yli puolet. Snellmanin verkkosivuille kampanjan aikana saatiin 68 000 kävijää, joista lähes 13 000 osallistui kampanjasivulla järjestettyyn kilpailuun. Lisäksi uutiskirjeen tilasi yli 5500 kuluttajaa.
snellman-mockup-03