Snellman – Kampanjalle voitto Grand One -kilpailun ”Tuloksellisin verkkokampanja” -sarjassa

250 %
Snellman.fi:n kävijämäärän kasvu edelliseen vuoteen verrattuna
26 %
Keinokuorilenkkien myynnin kasvu kahden kuukauden vertailujaksolla
45500
Kuluttajaa tutustui tuotteeseen ja resepteihin kampanjasivulla

Tausta

Snellman oli lanseeraamassa uuden tuotteen, Kunnon lenkkimakkaran, ja pyysi meitä auttamaan kampanjan verkkomainonnan toteuttamisessa. Tuotteen laadukkuudesta ja erinomaisesta mausta tietoisina olimme varmoja siitä, että mikäli saisimme kuluttajat maistamaan sitä kerran, he ostaisivat sitä mitä todennäköisimmin myös jatkossa.

Snellman - Palkittu tuotelanseeraus 12

 

Haaste

Suhteellisen pienellä budjetilla toimittaessa näkyvyys oli varmistettava kaikin mahdollisin keinoin. Sekä omaa että ansaittua mediaa olisi hyödynnettävä kävijöiden ajamiseksi kampanjasivulle. Sisällön olisi puolestaan oltava inspiroivaa ja houkuttelevaa, jotta ihmiset kiinnostuisivat lenkkimakkaran kaltaisesta arkisesta tuotteesta.

Snellman - Palkittu tuotelanseeraus 9

Ratkaisu

Loimme kampanjasivun, jonka avulla pyrimme tavoittamaan kohderyhmän mahdollisimman laajasti. Kävijöitä sivulle hankittiin mm. Facebookin ja erilaisten verkkomainonnan ratkaisujen avulla. Lisänäkyvyyttä saadaksemme kutsuimme useita Indiedays-blogiyhteisön suosittuja ruokabloggaajia osaksi kampanjaa. Bloggaajien tehtävänä oli luoda ainutlaatuisia ja eksottisia lenkkimakkarareseptejä, joista kampanjasivulla käyvät kuluttajat valitsisivat suosikkinsa.

Snellman - Palkittu tuotelanseeraus 10

Tulokset

Kampanjan aikana noin 160 000 kuluttajaa tutustui Snellmanin Kunnon lenkkimakkaraan ruokablogeissa esillä olleiden reseptien kautta. Kunnon lenkkimakkara -reseptit nousivat kahdessa viikossa ensimmäiselle sijalle Googlessa haulla “lenkkimakkararesepti”. Kahdessa kuukaudessa Kunnon lenkkimakkara nousi puolestaan markkinakakkoseksi 18 prosentin markkinaosuudella. Snellmanin Kunnon Lenkki voitti Suomen suurimman ja merkittävimmän digitaalisen markkinointiviestinnän töille tarkoitetun Grand One -kilpailun “Tuloksellisin verkkokampanja” -sarjan.

Snellman - Palkittu tuotelanseeraus 11