Friends & Brgrs – Esimerkki onnistuneesta growth marketingista

152 %
Liikevaihdon kasvu 2015–2016
760000
näyttökertaa videoille Facebookissa
300000
orgaaninen tavoittavuus Instagramissa

Tausta

Growth marketing co. Genero sekä fresh casual -hampurilaisketju Friends & Brgrs käynnistivät yhteistyönsä vuonna 2014, Friends & Brgrs aloitellessa toimintaansa Pietarsaaressa.

Friends & Brgrs on kasvanut yhteistyömme aikana yhdestä pietarsaarelaisesta ravintolasta kansainväliseksi hampurilaisketjuksi, jolla on jo neljä ravintolaa Suomessa, yksi Tanskassa, ja uusin ravintola avataan syksyn 2017 aikana Saksaan.

Friends & Brgrsin haasteena oli vähillä varoilla saada itsensä erottautumaan markkinoiden muista hampurilaisravintoloista.

Olemme hyödyntäneet Friends & Brgrsin markkinoinnissa mahdollisimman tehokkaasti ravintoloita, nettisivuja, sosiaalista mediaa, blogiyhteistyötä sekä lehdistöä. Olemme tietoisesti halunneet panostaa mahdollisimman vähän ostettuun mediaan. Friends & Brgrs on siksi jakanut herkullisten burgereidensa sanomaa sosiaalisessa mediassa sekä puskaradion kautta. Facebook-mainontaa on hyödynnetty kattavuuden kasvattamiseen sosiaalisessa mediassa.  

Case Friends & Brgrs - esimerkki onnistuneesta growth marketingista 4

 

Menestystekijöinä growth marketing -strategia & brändipositiointi

Generon kehittämä growth marketing -strategia sekä terävä brändipostitiointi on ollut avainasemassa Friends & Brgrsin markkinointimenestyksessä.

Yhteistyö aloitettiin hiomalla Friends & Brgrsin brändipositiointi, visuaalinen identiteetti sekä viestintäkonsepti ensiksi yhdessä kuntoon.

 

Case Friends & Brgrs - esimerkki onnistuneesta growth marketingista 6

 

Case Friends & Brgrs - esimerkki onnistuneesta growth marketingista 2

 

Case Friends & Brgrs - esimerkki onnistuneesta growth marketingista 1

 

Rakensimme tämän jälkeen Friends & Brgrsille WordPress-nettisivut. Nettisivujen viestinnän ytimestä löytyy brändivideo, ruokalista sekä blogi. Nettisivuilla käy vuosittain satoja tuhansia katsojia.

 

Viestintäkonsepti rakennettiin niin, että annamme mahdollisimman totuudenmukaisen kuva siitä, miten Friends & Brgrsilla työskennellään. Ei siis mitään kikkailua! Sisällöntuotannossa keskitytään tuottamaan sellaista sisältöä, josta kohderyhmä pitää. Friends & Brgrsin tarina kerrotaan tavalla, jolla puhuisimme omille ystävillemme. Olemme sosiaalisessa mediassa rakentaneet läheisen suhteen Friends & Brgsin sekä heidän ystäviensä välille.

 

Case Friends & Brgrs - esimerkki onnistuneesta growth marketingista 3

 

 

Yhteistyömme ensimmäinen merkkipaalu oli ravintolan lanseeraaminen Pietarsaareen. Aloitimme brändin tunnettuuden lisäämisen jo muutamaa kuukautta ennen ravintolan avajaisia.

Helsinkiin avatun ravintolan lanseeraus tehtiin sosiaalisessa mediassa sekä lehdistö- ja blogiyhteistyötilaisuutta hyödyntäen. Näin saimme luotua pitkän jonon ravintolan eteen avajaispäiväksi.

 

Case Friends & Brgrs - esimerkki onnistuneesta growth marketingista 5

 

Lue lisää yhteistyöstämme Friends & Brgrsin kanssa:

Näin Friends & Brgrs avasi ravintolansa Helsinkiin.

Näin Equity for friends -joukkorahoituskampanja kerrytti 980 000 euroa 550 sijoittajalta, muutaman viikon aikana.

 

 

Tulokset

 

 

Friends & Brgrs - Esimerkki onnistuneesta growth marketingista